Halal



Den första dagarna efter löning brukar jag alltid dra upp till Coop Forum och månadshandla. Det blir ju ialla fall lite billigare om man gör så och sen får man möjlighet att snacka med lite gamla jobbarkompisar.

I vilket fall så stod Kebabskav på min inköpslista denna månaden. Rutinerad som man är vet man exakt vart man skulle leka bland frysdiskarna, men däremot var märket utbytt. Upptäcker när jag ska plocka åt mig ett paket att ovanstående lapp (eller liknande ialla fall) finns på förpackningen.

Vet inte varför men jag ryggade tillbaka och valde helt enkelt att inte köpa något. Har väl blivit lite påverkad av snacket på jobbet i veckan samt att jag såg rätt mycket av halal slaktade kycklingar när jag var i London. Jag kan väl ändå på nått sätt tycka att djuren inte ska lida när man väl dödar dom.

I övrigt har jag dock inga invändningar mot att äta kött/kyckling, då jag gör det varje dag.

Kommentarer
Postat av: allie

renskav e så goooooott!!

2008-09-26 @ 17:14:57
Postat av: Boden

Tänkte precis skriva renskav (tack Allie) - Norrbottning som man är.......

2008-09-26 @ 18:34:34
Postat av: Stina

håller med..

2008-09-29 @ 15:59:11
Postat av: Stina

Fredde alltså... renskav har ja inte en aning om hur de smakar.. :-)har förmodligen käkat det nån gång

2008-09-29 @ 16:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback