Skolmat



Idag blev det potatisbullar och bacon till lunch. Det för utan några som helst omsvep tankarna tillbaka till skoltiden. Skolmaten kunde minst sagt vara av varierande kvallitet. Maten på Hovslättskolan var den absolut bästa och den blev man bortskämde med under sex år. När gick vidare till Ljungarumsskolan var maten på sin höjd ok.

Allra värst var helt klart Rigoletto som är Per Brahe Gymnasiets matsal. Ett skolkök helt utan smak och finsess. Fast det är klart ju fler som ska ha ha mat destå svårare blir det att hålla god standad. Pizzeria Amor fick många besök vill jag lova, kebab för 19 kr minns jag !

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ja jag minns dom fruktansvärda pannkakorna min skola hadde(Vasaskolan)i Hedemora.Dom var som nå freespyn,sega men sylten var god :)

Det blev Lappens(gatukök) några gånger för mig.

2008-10-29 @ 19:39:24
Postat av: allie

ja åt minst i tabergsskolan o mest på ED. :-) så är jag också allätare numera hehe. Bäst var när man fick efterrätt, äggvåffla me jordgubbssylt! på tabersskolan. mums :-) Sämst va potatisarna på samma ställe, man fick skala dem själv. Ja skalade bort nästan hela potatisen, smart va ;)

2008-10-29 @ 20:36:45
Postat av: Mange

Tabergsskolan var bra på min tid, men sen gick det utför med Flahult och som sagt Rigoletto. McDonalds och 12:an var heta på den tiden:-)

2008-10-29 @ 21:59:36
Postat av: Pekka

Gräshagskolan var ingen höjdare, det blev lite bättre på Junedal då de började laga maten själva där. Men vilken jävla skit det var på Rigoletto, man tog på sin höjd en tallrik fil och cornflakes där. Det blev mest McDonalds och Burger King för mig på den tiden.

2008-10-29 @ 23:44:48
Postat av: Boden

Dyrast är fängelsematen, sedan skolmaten och sist dagis och fritidsmaten - borde det inte vara det motsatta ?......

2008-10-30 @ 10:47:48
Postat av: Erik

Va äckligt i skolan en gång. Morotsstuvning...åt bara hälften...antar att du väntade på den kommentaren ;)

Postat av: Mimmi

Men Fredde lille venn,jeg har da bodd i Norge så jeg er ju litt tullet i hode, da er de svårt og skriv på Svenskt ;)

2008-10-30 @ 17:10:39
Postat av: Stina

Flahult va bäst hmm? tror ja.. ED va absolut ingen höjdare.. de ja tyckte om på ED va chickybits med ris och currysås... och sånna där kebabspett? resten va skit.. typ

Livet är för kort för att äta äcklig mat :-P

2008-10-30 @ 18:20:40
Postat av: Alex

Fan va gott potatisbullar är!

2008-11-01 @ 11:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback