Poker



Riktigt skön lördag igår

Började med att man fick traska upp redan vid nio tiden för klockan 11 skulle jag befinna mig på Industriforum. Ett ställe som jag fram tills igår inte ens visste att det existerade. Det är ett företag som hjälper andra företag att jobba med förbättringar på ett lite annorlunda sätt. En halvdag med utbildning i teambildning helt enkel. Föreläsaren var duktig och blandade teori med prakiska saker (legobyggning) så det hann aldrig bli segt som såna saker lätt blir annars.

På kvällen tittade jag på fotboll och det gick ju fin fint med en seger över Barnsley med 3-0, innan jag åkte till Anna och spelade poker. Där gick det om möjligt ännu bättre och åkte hem 250 kr rikare. Det är väldigt roligt att samlas några kompisar och lira lite (istället för att tex dricka hejdlöst med sprit) och det känns som man gör något annorlunda. Sen är det ju inget som säger att man kan ta ett par öl ialla fall, men bara grejen att man gör något känns väldigt trevlig.

Saken blir ju inte sämre om man går ifrån kvällen med plus i plånboken, men det är så förhållandevis små summor och sällskapet & aktiviteten känns viktigare.

Nu blir det snart fika

Kommentarer
Postat av: allie

poker är skooooj! Utbildning kan också va skoj, fast inte lika :-) Men nu tycker jag att du ska sluta klanka ner så mycket på drickandet ;)

Postat av: allie

förlåt supandet ;)

2008-10-20 @ 01:44:21
URL: http://www.metrobloggen.se/allie
Postat av: unnarydaren

Alltid skoj när man går plus,jag kanske ska ge mig på kort istället för dom där genmanipulerade skithästarna som aldrig springer som jag vill :-)

2008-10-21 @ 15:22:23
URL: http://www.metrobloggen.se/unnarydaren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback