Nationaldagen



I en förordning från 1983 bestämdes att 6 juni är Sveriges nationaldag och också Svenska flaggans dag. Detta datum hade redan firats som Svenska flaggans dag sedan 1916. Sedan 2005 är Sveriges nationaldag även helgdag.

Verkar ju bli ett perfekt väder för lite firande idag. Som vanligt skiner solen från en klarblå himmel. Man börjar bli bortskämd med det där nu, jag väntar bara på ett bakslag.

Redan igår firade jag denna dag med jobbet. Steget före som vi är på PNL hade vi fest redan igår uppe på Odensberg. Restaurang Oasen hade kommit med mycket gott & grillat, företaget bjöd på öl i massor. Efteråt blev det både brännboll (jag gjode en homerun ! ) och fotboll.



Nu bär det snart av mot Månsarps kyrka där det är bröllop idag, bra vald dag måste jag säga Dave

Kommentarer
Postat av: Anonym

bröllop brukar bjuda på mkt gott :D

2008-06-06 @ 12:05:06
Postat av: allie

deva ja so skrev

Postat av: dave

tack för du kom :) kommer en fest senare i sommar...

2008-06-08 @ 23:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback