Like a superstar



Äntligen är det dags

EM premiären mellan Schweiz och Tjeckien är nu bara en dryg timme bort och senare ikväll möts Portugal - Turkiet. Sverige spelar som bekant sin första match på tisdag mot Grekland.

Ska bli gott med några veckor med lite ledigt, foboll och öl. Hoppas vädret håller i sig och att Sverige spelar bra för då kan det bli en riktigt härlig tid framöver. Någon 94-sommar kommer det dock inte bli igen tyvärr. En sån får man nog bara uppleva var hundrade år skulle jag kunna tänka mig, tack och lov att man är gammal nog för att minnas den. Ni vet vilka ni är ;)

Vilka vinner då ?

Mitt tips går till Portugal som har ett fantastiskt lag (Ronaldo, Deco, Nani osv) och jag tror det blir ett Iberiskt derby i finalen mot Spanien. Det kan bli riktigt hårt det.

Sverige då ?

Man ska vara väldigt nöjda om vi går vidare från gruppspelet. Vinner man första matchen känns chansen som mycket god men det blir tufft mot Grekland. Vore väldigt trevligt med kvartsfinal på midsommardagen mot Holland och försöka ta revanch för nederlaget i Faro-Loulé för fyra år sedan. Drömma går ju ?!

Skål på er för nu börjar festen !


Kommentarer
Postat av: Boden

Skål och nu håller vi tummarna.....

2008-06-07 @ 16:52:54
Postat av: Jernhagen

Nu blir det fest i en månad! Fan vad gott att Holland slog Italien. Hejpåre!

2008-06-09 @ 22:46:21
Postat av: Lvis aka Goodman

Det kokar i Salzburg! Underbar sneresa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback