Glad midsommar



Dags för min favorit högtid, midsommarafton.

Framförallt för att den ligger bäst i tiden med förhoppningsvis en lång ljus natt med gott väder. Vidare slipper man allt stress och köp av massa onödiga presenter (jul) Dessutom är det enda högtiden som inte 100 % religöst relaterad.

Nu bär det strax av mot nya marker, som jag berättat ska jag till Hundshult idag. Kul att testa ett annat ställe och träffa andra människor. Att döma av bilderna ser dessutom Norra Unnaryds-diket ut som en mindre krigszon.

Fortfarande är man ju lite bitter över onsdagens spektakel men men inget att göra åt. Mina förhands favoriter Portugal åkte ju dessutom ut igår så nu hoppas jag Holland vinner, dom har spelat klart roligast hittils.

Även nästa vecka är jag rätt mycket ledig men efter det börjar en lång period med jobb. Nästan sex veckors jobb väntar, så visst känns det lite som om sommaren tar slut efter idag (eller efter nästa helg ialla fall) Men långt bort i den där tunneln återfinns ett starkt och fint ljus, det heter London. Fixade precis flygbiljtterna över, ska kolla på Crystal Palace - Watford den 9:e Augusti. Härligt att ha nått att se framemot !

Glad midsommar på er !

Kommentarer
Postat av: Mange

Du kan nog sluta tippa nu...... Ryssland såg onekligen bra ut mot Holland. Och kan mycket väl vara en kandidat till guldet. Ha en skön sommar!!

2008-06-22 @ 13:26:43
Postat av: unnarydaren

Här är Folköl Ryden med en direkt-rapport från det krigsdrabbade diket.



Betongen yr all över nejderna och snart kommer vi drabbas av skvättande esb :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback