Dags att gå i klinch med danskarna

image306

Kanske borde gått en lektion hos min danske vän (saknas på fotot) innan.....

Idag ska jag köra portarna på jobbet (säger er inte ett skit). Hursom helst, man ska hålla ordning på chafförerna som lastar och lossar. Roligt att testa på något nytt.

Ska nog inte vara några problem då jag varit rätt mycket där framme och känner till ankomst & avgång- tiderna bra. Det mest kluriga kommer bli att ha telefonen då min danska är klart bristfällig. Man hajar ju typ 25 % av vad dom bräker ur sig. Blir intressant och se hur det kommer gå.

Om dom inte hajar får man väl slänga in ett ; "Håll nu din kaft Mads och drick din Turborg"


Dagens fråga lyder;
Vet ni vilket ord i svenskan som danskarna har svårats att förstå ? Gissa nu ! Svaret kommer i nästa blogg.

Kommentarer
Postat av: allie

Sluta andas genom näsan för guds skull, du låter som en bulldog.

Dricker du toavatten? Min bulldog dricker ur toan.

(i brist på vettig kommentar i ämnet ;)

2008-01-14 @ 23:24:09
Postat av: Ralle

usch ja känner igen den bilden, idioten sj... att uttala siffran 7 är svårt för danskarna vet ja

2008-01-15 @ 14:45:04
Postat av: Boden

Kan det vara skita? (jag menar allvar)

2008-01-15 @ 17:34:16
Postat av: F R E D R I K

Kan det vara "Ni Svenskar krossar oss danskar i fotboll" ?!? Annars vet jag inte! Tycker du ska köra på "Håll nu din kaft Mads och drick din Turborg" när dom ringer hehe

Postat av: Mangez

Antagligen "Vi e svenska fans allihopa" :-)

2008-01-16 @ 21:17:36
Postat av: Ralle

hehe...jernhagen: vem fan vill förstå sånt skitsnack..=) rättelse.. hold nu din käft mads og drik din tuborg for helvede..=) vi hörs

2008-01-17 @ 01:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback