Charlotte Kalla

image302

Sverige har en ny skiddrottning och hon heter Charlotte Kalla

Fick ställa klockan idag för att gå upp redan klockan 09. Ingen höjdare en söndag men måste man så måste man. Skulle nämnligen ner på Atlantis och träna ett pass innan klockan tolv.

Andledningen var att jag skulle hinna hem till 12 för att kolla avslutningen av Tour De Ski. Charlotte Kalla mot Virpi Kuitunen i en kamp upp för en galen störtloppsbacke. Man såg verkligen på sändningen hur jäkla brant det var, en annan hade ju haft svårt att ta sig nedför denna backen.....

Men Charlotte klarade det galant och gjorde dessutom ett ryck som finskan inte var i närheten av att kunna svara på. Jag har fått en ny idol !

Bragdguldet 2008 redan klart ? Detta blir tufft att slå iaf.

Kommentarer
Postat av: Mangez

Så respektlöst likt ingen svensk damskidåkare visat nån gång.(vad jag vet!?) Så härligt respektlöst, jag njöt av damskidor :-) Och helt plötsligt har vi skapat "Charlotte Kalla Fanclub".

2008-01-06 @ 14:18:11
Postat av: allie

så härligt!! gött me svenska framgångar :D

2008-01-06 @ 17:56:50
Postat av: Boden

mycket bra gjort.....

2008-01-07 @ 10:09:25
Postat av: Erik Kaverén

Kul när det går bra för folk. Har för mig att jag läste att hon får en rätt bra prissumma för att hon lyckades vinna.

1 miljon in på mitt konto hade funkat =)

Postat av: Elin

tack så hemskt mycket :) kul att du gillar den ;)

2008-01-07 @ 15:25:42
URL: http://prinsipesans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback