Hovslätt

image318

Vaknade denna tisdag upp i Hovslätt, i och för sig inget märkligt med detta då jag faktiskt gick och la mig här. Är någonslags hund/sotarvakt så blir här några timmar. Visst kan det vara gott att sova på soffan ibland men inte när man behöver sova och ljuset kommer in utan pardon. Tacka vet jag mitt egna ljusskyddade rum på kungsgatan.

Åkte hit direkt efter jobbet som sagt, vilket gjorde att jag fick åka Bårarpsvägen för första gången på ett bra tag. Skuggade N hela vägen från jobbet så hon var nog lite nervös, haha. Att något som ligger ganska nära stan känns så långt ute på landet, märkligt. Många lite halvmystiska hus på den korta vägen mellan Tokarp och Hovslätt tycker jag, dock en smidig väg som använts många gånger för att slippa den värsta trafiken.

Appropå sotare; Det måste ju vara ett av dom bästa jobbet, svart jobb hela tiden ju !
Nej nu måste jag sluta, Arne Hegerfors ringde och sa att han ville ha tillbaka sitt skämt.

Kommentarer
Postat av: Boden

Sotare ? Man kan ju se det från den "ljusa" sidan - man behöver ju inte "mörka" det jobbet.......

2008-02-05 @ 12:39:41
Postat av: allie

de e därför du klarar nattjobb så bra! ditt ljusskyddande sovrum ;)

2008-02-05 @ 19:19:54
Postat av: Mange

Du såg för jävla hurtig ut i Hovslätt idag. Å klockan var inte mer en 11.45 :-)

2008-02-05 @ 20:26:34
Postat av: F R E D R I K

Hahaha..Att du kan dra lika bra skämt som Arne det trodde jag inte :=)

Postat av: Erik

Inte fel att få dra över bårarpsvägen används väl oftare då man varit ute sent på kvällen innan...för att inte skriva för mycket...

2008-02-06 @ 11:23:36
URL: http://www.kaveren.com
Postat av: unnarydaren

Nattare är alltid ljusskygga ju.

2008-02-06 @ 14:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback