Filmtips

Vill tipsa om en speciell slags filmer

image330 image331

Kollade på När mörkret faller på fredagen och till viss del del påminner den om 21 gram. Två stycken tredelade filmer som skildrar tre olika människoöden, som senare vävs ihop.

21 gram var ett par år sedan jag såg så den minns jag inte så mycket av (förutom att jag tyckte den var bra). När mörkret faller var också mycket bra och handlade om viktiga och gripande saker.

Igår kikade jag på Vingar av glas och Se upp för dårarna. Så sammanlagt blev det tre filmer som alla handlar om hedersmentaliteten på något sätt.

Snacka om att man är lite snurrig och blandar ihop dom, men helt klart tre sevärda filmer som får en att tänka till lite.

Kommentarer
Postat av: allie

har inte sett nån av dom...såg se upp för dårarna igår (elle när de va) men tyckte de va för dåliga skådespelarinsatser i den... Dock dög den o slötitta på =) 21 gram skulle ja vilja se!

2008-02-17 @ 20:31:37
Postat av: Lena

Har tänkt titta på "när mörkret faller" flera ggr men inte blivit av. Du kan rek. den då?

Postat av: F R E D R I K

När mörkret faller är riktigt bra, 21gram har jag dock inte sätt så kan ej uttala mig om detta :=) Vingar av glas är helt ok....

2008-02-18 @ 15:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback