Drömmar

image328

När jag sov på soffan igår eftermiddag hade jag en äcklig dröm. På soffan sover jag aldrig så hårt som om man ligger i sängen, vilket gör att man då och då vaknar i stadiet mellan dröm och verklighet. Då kan det ett kort ögonblick vara svårt att avgöra på vilken sidan man befinner sig;

Drömde att min (bästa om man nu ska rangordna) jobbarkompis hade gått bort i en trafikolycka på vägen hem från jobbet. Man kände sig lite illa till mords innan man fattade att det bara var en dröm. Men gissa om jag fick kalla kårar när hon inte dök upp på jobbet senare på kvällen. Som tur var så var hon bara hemma för vård av barn, men lite kusligt kändes det en kort stund.

Varför drömmer man såna hemska drömmar ibland ? Jag vill drömma vackra och fina drömmar som man bli glad av när man vaknar. Ibland skulle det vara skönt att kunna bestämma vad man skulle drömma, men kanske lite trisst också antar jag.

Kommentarer
Postat av: unnarydaren

Riktigt surt med så verklighetstrogna drömmar om dom är av det slaget ju...

2008-02-11 @ 15:13:10
Postat av: allie

ja drömmer ibland sånna drömmar där alla ens problem löses upp och allt går precis som man vill och man är jätteglad.. men då tycker jag att det är jobbigt att vakna och inse att "vardagens problem" fortfarande finns kvar. .

2008-02-11 @ 15:24:50
Postat av: F R E D R I K

Vissa drömmar är riktigt sjuka måste jag säga... Men ibland vill man fan inte vakna när klockan ringer, vill man bara somna om och fortsätta drömma

Postat av: Boden

Håller nog med er allihop. Drömmar kan vara jobbiga på olika vis.......

2008-02-12 @ 09:39:54
Postat av: Erik K

Det är inte fel att drömma. Lyckliga drömmar är dock bättre. Me like

2008-02-12 @ 15:25:31
URL: http://www.kaveren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback