080224

image334

Ännu en nykter helg

Med tanke på att även nästa helg kommer bli alkoholfri kommer jag ha börjat det här året med sju nyktra helger av nio.

Jag har tröttnat helt enkelt. Tycker det finns bättre ställen att lägga sina pengar än i en bar, där man inte får nått tillbaka för dom. När festandet ger mig både psykiska och fysiska men så känns det inte som att det riktigt är värt det.

Det fanns en tid (för inte allt för många år sedan) då en nykter helg var en misslyckad helg. Att man missat något stort & speciellt om man inte var på krogen fredag och/eller lördag. Nu har jag kommit till insikten att man missar väldigt lite, eller åtmindstonde inget som inte kan inträffa helgen efter. Det är samma senarie varje gång; fulla grabbar och tjejer som söker bekräftelse. Efter ett par öl blir de mest okända personerna ens bekantar, efter ett par groggar blir ens bekantar bästa vänner.

Jag nekar inte till att jag är precis likadan själv. Tror att det handlar mycket om den svenska kulturen och den är vi alla onekligen en del av. Ja jag kommer festa även i fortsättningen och gå på krogen ibland, men kanske inte lika ofta. För det är fortfarande underbart att umgås med vänner, det är mer krogmiljön jag vänder mig emot.

Kalla mig tråkig, om det känns bättre för er. Jag föredrar att kalla det realistisk och klok. Förmodligen har det även med åldern att göra, men om det är "priset" för insikt så hugger jag det direkt. Ålder har aldrig skrämt mig ty det är en sak man inte kan påverka och därför inte bör lägga för stor vikt vid.

Kommentarer
Postat av: F R E D R I K

Håller med dig helt om krogen. Förfesterna är alltid trevligast sen när man åker ner till krogen blir det bara massa skit och man umgås med dom som man var på förfest med kanske 10min på krogen för att alla går åt varsitt håll, varför inte bara sitta hemma hos någon och ta ett par kalla och spela lite roliga spel. Krogen är jävligt överskattad Tack för mig!

Postat av: allie

Det märks att ni börjar bli gamla gubbar ;) Haha nej men håller med om mycket du skriver men inte allt.. Tycker inte krogen handlar om o söka bekräftelse, men ytligt är det ju, fast man behöver ju faktiskt inte umgås med okända människor bara för man går ut! Kan vara en bra mötesplats=)

2008-02-25 @ 03:52:52
URL: http://www.metrobloggen.se/allie
Postat av: Marie

Alla tröttnar såsmåningom. det blir dessutom mycket roligare att gå ut när man inte gör det varje helg. Att sitta hemma med en flaska vin kan vara nog så mysigt =)

2008-02-25 @ 15:18:17
URL: http://www.metrobloggen.se/marie
Postat av: Boden

Har för mig att jag har sagt det - "lagomt är bäst". Dela upp fritiden på olika saker som betyder något - det blir det bästa i längden.....

2008-02-25 @ 20:43:57
Postat av: Erik K

Ja det är rätt skönt att gå ut lite mer sällan. Man får så mycket tid på helgerna med som inte går åt till att dricka och ligga bakfull. Det är också de uppehållen som gör att det blir mycket roligare när man väl går ut.

2008-02-25 @ 23:54:22
URL: http://www.kaveren.com
Postat av: unnarydaren

Du ser algot att även dig hinner ålderstecken ikapp :-)
Snart dax för pokershowdown och då kanske du firar med en kall...

2008-02-26 @ 10:45:42
URL: http://pro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback