Tattarkravallerna



Foto; Andreas Söderlund

Igår var jag mycket oväntat på teater ! Jag hör själv hur märkligt det låter så ni behöver inte tro mig. Var och kollade på Resa utan slut, en berättelse om hur det var i Jönköping i mitten av förra seklet när tattarna jagades bort från stan.

Tycker det är intressant & roligt och se berättelser (och även bilder) på hur det såg ut i stan förr. Kul att jämföra var husen stod och på vilka platser saker ligger idag. Pjäsen var rolig och underhållande, den roterande scenen var idèrik och gjorde det hela mer levande. Dom som jag tycker gjorde sina roller bäst var Kenth Gullstrand (som Theodor) och Enja Fullsta (som Lisa).

Nog om kultur utbudet i stan för den här gången;

Bara några timmar kvar av semestern nu. Det känns dock inte alls så jobbigt som det brukar, vilket ju är skönt. Det beror väl på att jag trivs väldigt bra på jobbet och att jag har haft så kort semester. På två veckor hinner man inte komma in i någon "semesterlunk" som det blir jobbigt att ta sig ifrån. Det var ett lyckat drag att ta så kort sommar semester och dessutom har man ju ytterligare två veckor i vinter *längtar*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjukt. Jag missade din senaste kommentar på min blogg. Hur gick matchen i england? vilka möttes? :P



Svensk fotboll, i synnerhet, landslaget tycker jag borde få sig en rejäl körare. in med yngre arbetskraft. ut med lars-åke. skärpning helt enkelt.



vad tyckte du om os då?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback