Det måste vara tio år sen.....



Faktum att det är nästan på dagen tio år sedan jag ryckte in i lumpen. Måndag 1998-08-03 begav jag mig för första gången mot staden som Gud glömde, Eksjö. Minns att jag och Lelle tog bussen tidigt på morgonen och man hade ju såklart inte en aning om vad som väntade. Första veckan var riktigt hård och tuff, inte direkt som någon liten kanottur i Skillingaryd. Då fattade man inte hur man skulle stå ut i 10 månader, men det gick ju vägen.

Det var många gångar man svor och hade det jobbigt;

När man skulle ut i -30 grader på Ränneslätt och dra telefonledningar
När vi gjorde soldatprovet och var ute i skogen i 24 h utan speciellt mycket mat (läs bara guldburkar)
Agera eldvakt mitt i natten, lagom pigg
När det bjöds ärtsoppa i hällregn på Kvarns skjutfält
När Hornborg (?) lurade oss över kullen i träsket istället för bara runt som hade varit en både smidigare och snabbare väg.

Men som vanligt minns man mycket roligt också och det är inget som jag skulle vilja ha ogjort nu när man tittar tillbaka på det.

Dessutom fick jag en riktigt bra vän på köpet




Kommentarer
Postat av: jimmie

haha tio år sen ja det är inget man vill göra om men man hade rätt kul ibland också

2008-08-04 @ 21:04:57
Postat av: Boden

Hehe ja du. För många är det första gången de lämnar hemmets trygga vrå och står på egna fötter. (Kan nog vara nyttigt.) Oftast ler man såhär efteråt - hur man än hade det.......

2008-08-05 @ 09:22:19
Postat av: Ralle

soldaten fredde, inte illa=) du , vi paddlade faktiskt 1.3 mil...plus att systrarna forsberg snikade skjuts..=)

2008-08-05 @ 10:38:16
Postat av: allie

lipsill ;-)

Postat av: Jernhagen

Härligt :=)! Ralle: Oj det lät jätte jobbigt att paddla så långt.. Stackars er :=)

2008-08-05 @ 19:46:12
URL: http://www.freddie80.blogg,se
Postat av: Sussi

håller med om att Eksjö är staden Gud glömde, därför man vill bort därifrån..

2008-08-17 @ 20:23:06
URL: http://barasussi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback