The Football Factory

image354

Nu är jag tillbaka efter ett gäng dagar, erkänn att ni saknat mig ;) Först var jag ju på kryssning i helgen (utan internet i 2 dygn !) och sen strulade blogg.se när dom skulle byta plattform. Detta om detta.

Idag är det slappar onsdag och träningsledigt. Har städat lite och även kollat på ovanstående film. Den är gjord av Nick Love som även skrivit boken. Insåg en bit in i filmen att jag nog sett den innan, men minns inte så mycket så det var roligt ialla fall. Dessutom blandade jag ihop en del med Green Street Hooligans som är samma slags film.

Det handlar ju helt enkelt om fotboll och våld, meningslöst våld sånt som jag annars inte gillar på något sätt. Men ändå rätt intressat att se och så handlar det ju om England (och London i synnerhet) också vilket är härligt.

What else you gonna do on a Saturday?

Kommentarer
Postat av: Janne

Kan bara hålla med om det onödiga inslaget som tyvärr hör till fotbollen hos många. Ändå är det intressant på många sätt och London är som sagt rena slagfältet lite då och då.

Sen en liten rättelse, boken är skriven av John King som en del i en trilogi i ämnet. (Headhunters och England Away är de andra två)

2008-04-02 @ 16:07:17
Postat av: stina

jag har också sett en sån film.. om fotbollshuliganer i england.. där han i sagan om ringen va med.. kommer inte ihåg va den hette dock..

Postat av: Fredde

Hmm tack för infon Janne, står ju tom på omslaget (silly me)

Hursom helst är den och Green Street Hooligans (japp Stina; med Elijah Wood) bra. Får ta och kika upp dom andra två i triologin nån gång med !

2008-04-02 @ 18:49:25
URL: http://algottheeagle.blogg.se/
Postat av: allie

ja snacka om onödigt våld.. London e mysigt annars

2008-04-02 @ 19:34:07
Postat av: jimmie

onödigt våld kanske men jävligt skön rulle

2008-04-02 @ 21:31:00
Postat av: Sarah

gillar inte när blogg.se inte fungerar.
speciellt när man har värsta ideerna.
intressant film, måste se.

Håkan är bra. Du måste lyssna på det nya.

Annars är allt bra?

2008-04-02 @ 22:20:44
URL: http://svartaparaden.blogg.se
Postat av: Boden

Helknasigt att puckla på varandra beroende på vilket lag man håller på. Man kan väll spöa upp de som ska ha spö!? T.ex. Pedofiler, våldtäktsmän, mördare, Terrorister och annat löst folk.......

2008-04-03 @ 09:48:13
Postat av: F R E D R I K

Instämmer om båda filmerna riktigt sköna rullar faktiskt! Helt Rätt Chrille på dom bara

2008-04-03 @ 16:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback