Liseberg

image212

Personerna på bilden har inget med texten att göra.

Igår var det dags för utflykt igen. Värst vad man gör mycket, det är ju så man blir chockad själv. Återigen fick jag kliva upp toktidigt på lördagen vilken verkligen inte är min stil men vad gör man inte.

Personerna på bilden har verkligen med texten att göra. Bilden är tagen ca 09.00.

Klockan 08.05 blev jag upphämtad för vidare färd mot Göteborg. Det var Robban, Elin, Emelie och Tobias så man blev ju lite som femte hjulet (inget ovanligt jag är van....) men dom var hyfsat civilicerade så det var ingen större fara.

När vi kom ner till Göteborg gick vi först och fikade och sen iväg på shoppning tur. Köpte en tröja men jag och Robban tröttnade rätt snart så vi gick och tog en öl på närmaste pub, hehe.

Efter en utsökt kött-buffe-lunch kom vi till Liseberg ungefär klockan 14. Tyvärr regnade det till och från hela dagen men vi åkte massa kul ialla fall. Höjdskräcken är min favorit (se bild), Kanonen var det första gången jag åkte och den var härlig. Lisebergsbanan, Tornado, Spinn Rock mfl är ju gamla klassiker som alltid funkar. Dock blev det verken Kållerado eller Flum Ride denna gången, blev blöt så det räckte ialla fall.

Till slut tröttnade vi på regnet och drog hem klockan 21. Det blev ingen Uppsvinget (ny attraktion) denna gången då det va så lång kö och vi va både trötta och blöta.

Idag har jag varit och tränat och därefter kollat friidrott. Tyvärr blev det inga mer svenska medaljer detta VM =(

Nu ska jag snart dyka ett tag innan en ny jobbvecka börjar. När den är slut är det dags för Stockholm, härligt !

Kommentarer
Postat av: Boden

Låter trevligt - men ingen mjukglass med grädde och sylt?

2007-09-02 @ 17:12:05
Postat av: Stina

Ingen sommar utan Liseberg ;-)

Postat av: allie

liseberg e skoj o man måste dit en gång om året iaf :) Synd att du "missade" uppswinget den va bra faktiskt :)

2007-09-02 @ 18:32:22
URL: http://allie0.blogg.se
Postat av: emmi

Liseberg e alltid trevligt, om man slipper alla köer =)

2007-09-02 @ 22:40:56
URL: http://emmi86.blogg.se
Postat av: Jernhagen

Liseberg är alltid trevligt,ännu trevligare om det inte regnar. Lite dåligt med bilder tycker jag, väntar fotfarande på bilderna ifrån London

2007-09-03 @ 10:55:46
URL: http://freddie80.blogg.se
Postat av: Fredde

Boden; Nej det blev det faktiskt inte denna gången. Dock en fin fin våffla med sylt :D

2007-09-03 @ 13:04:44
URL: http://algottheeagle.blogg.se/
Postat av: Mangez

I helgen måste vi väl ändå ta på oss en gul tröja?! Bra att du värmde upp med en Lisebergsresa, för i helgen blir det hård körning :-)

2007-09-03 @ 18:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback