Arg

image243

Ska jag svälja förtretet eller bryta ihop och gå vidare ?? Vad tycker du ?

Här kommer bakgrundsfakta;


På torsdags förmiddagen gick jag in på Betsson för att lägga ett litet bet på hockeyn senare på kvällen. Spelar lite då och då för några hundralappar i veckan, mest för spänningen och skojs skull. Inte direkt så att man blir miljonär på det och insatserna är inte speciellt stora heller.

Djurgården - Frölunda (1), Färjestad - Brynäs (1), Modo - Luleå (1) - dubbelsystem 200 SEK.

Så såg min kupong ut från torsdagen. Den som är lite insatt i hockeyn känner då förmodligen till att vadet satt klockrent och jag skulle bli 500 SEK rikare (egentligen 700 om man ska räkna med insatsen). Härligt tänkte jag och loggade in på mitt konto.

Döm till min förvåning märker jag då att mitt konto fortfarande kvarstår på utgångssumman (alltså den summan som fanns innan vadet) Skumt tänker jag och kollar spelhistoriken. Vadet finns inte med trots att jag är helt säker på att det gick igenom igår. Dubbelkollade både spelhistoriken och reserverade pengar på kontot så det vet jag helt säkert. Vet att det har strulat lite innan så det tar jag som för vana nuförtiden.

Slänger mig på telefonen och ringer Betssons kundtjänst. Dom nekar naturligtvis till allt och dessvärre har jag inte heller något kupongnummer att hänvisa till (om det nu skulle hjälpt det vet jag inte). Slänger även iväg ett mail och svaret blir "att de inte kan hitta spelet jag hänvisar till"

Lätt vunnet lätt försvunnet antar jag. Surt att man inte kan lita till 100 % på dom, men det kanske inte man ska räkna med heller iofs.

Nu sitter jag i valet och kvalet. Ska jag låta udda vara jämt och spela vidare på Betsson ? Det handlade ju egentligen om "bara 500 SEK" och förövrigt tycker jag faktiskt att det är en bra sida.

Eller ska jag byta bolag helt ? Tänk om det rör sig om större summor nästa gång ?
Någon som har nått förslag vilket bolag skulle det vara isåna fall ?


Vill poängtera att det inte rör sig om pengarna i huvudsak. 500 SEK klara jag mig utan men rätt ska ju vara rätt.

Kommentarer
Postat av: Luan

Rekommenderar svenska spel... finns på alla pressbyråer och det flesta tobaksaffärer... lätt o smidigt... du gör så här ---> gå till pressbyrån på t.ex. klostergatan, lämna in raderna, få ett kvitto, kolla på matchen, wow du har vunnit!!!, gå tillbaka till pressbyrån, lämna in kupongen så får du pengarna, sen kan du dra till 39:an o köpa dig en kebab o njuta av vinsten ;)

2007-10-06 @ 01:42:41
Postat av: emmi

aj ja håller me :) de va en bra
ide!!

Postat av: Boden

Håller med Luan....

2007-10-06 @ 10:08:25
Postat av: Fredde

Svenska spel är skit, avskaffa monopolet

2007-10-06 @ 10:25:04
URL: http://algottheeagle.blogg.se/
Postat av: Pekka

Byt till Svenska Spel om du vill vinna mindre. Spelar på Betsson väldigt ofta och har aldrig varit med om det du beskriver, men jag hade nog inte accepterat en sån grej från dem. Annars är Betfair ett bra alternativ med fina höga odds.

2007-10-06 @ 10:49:14
Postat av: Erik Kaverén

Om man spelar på betsson får man inget "kvitto" på de matcherna man spelat? Typ ett kvittensnummer eller liknande som man kan ange om något strular sen.

2007-10-06 @ 11:27:49
URL: http://www.kaveren.com
Postat av: Janne

Av ren princip ska du försöka få rätt i sak. Har du gjort rätt och vunnit ska de fan betala ut (en i sammanhanget liten vinst). Vill de behålla eller för den delen få nya kunder gäller det att sköta sig som bolag.
Vet inte riktigt vad jag skulle rekommendera som alternativ då jag fn bara spelar på Sportingbet. Det har dock funkat kanon - de har/hade vettig startbonus, hyggliga odds och bra support.
Lycka till;)

2007-10-07 @ 00:14:16
Postat av: Henke

Eftersom det är en stor marknad med hård konkurrens finns det ingen anledning att stanna kvar som kund efter en sådan här grej. Byt! och låt dem få veta det också. Rekommenderar allt utom Svenska Spel.

2007-10-07 @ 10:40:46
Postat av: Anonym

du kan ju börja med bilbingo istället.

2007-10-07 @ 20:16:16
Postat av: T

Dina vad kanske aldrig blev matchade? Betson är ju en spelbörs och inte ett vanligt spelbolag. Fast även om spelet inte blev matchat borde det finnas med i historiken under "omatchade spel" iofs.

2007-11-01 @ 00:47:15
Postat av: Fredde

T; Vadet var på Betsons "Sport-avdelning" och inte på spelbörs-avdelning.

Där behövs inte spelen matchas utan man spelar mot sig själv.

2007-11-01 @ 10:53:27
URL: http://algottheeagle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback