Alla nyheter är inte bra nyheter

Förr i tiden fanns det liksom inte så mycket att välja mellan i matväg. Det var tre olika paket färger av vit mjölk, kellogs vanliga gula flingor, makrill i konservburk, kalles kaviar i tub osv.

Men så helt plötsligt började det hända saker. Den största andledningen var väl att folk och företagen fick upp ögonen för övervikt. Helt plötsligt kunde man köpa mjölk som var ännu fettsnålare än lättmjölk, minimjölken var här. Med 0,1 % fetthalt skapade den en hel del rubriker. Själv kändes det som att gå ett steg för långt. Det smakar ju inte ens mjölk och dessutom kan jag göra den själv (glömma lite mjölk i botten av glaset och hälla på vatten typ). Jag håller fast vid min lättmjölk som är den bästa mjölken.

Nuförtiden kommer det så mycket nyheter att man knappt reagerar och än mindre hinner testa alla. Det ska vara gul ketchup, yoggi i alla dess blandningar och smaker, coca cola med vanlijsmak mm.



Makrillen var ingen höjdare, var ju helt grynig och äcklig. Dock var Kalles randiga riktigt god, ungefär som färdiggjord äggmacka. Den med banan tänker jag inte testa överhuvudtaget, låter ju hur vidrigt som helst !



Dock tycker jag att orginalen smakar bäst ialla fall.

Sen vill ju såklart företagen att man ska gå på alla deras nya produkter för att tjäna pengar. Är helt övertygad att dom kommer på nya smakar (även de mest konstiga förstås) för att vi är nyfikna. Dom inser själva att dom är äckliga och plockar bort dom efter ett tag. Då köper folk automatiskt återigen orginalen och dom tjänar ännu mer pengar.

Kommentarer
Postat av: Jernhagen

Mellanmjölken är den bästa! Kalles har kommit ut men någon kaviar med banan, fy fan vad det låter vidrigt kaviar och banan?!

Postat av: Freddie

Har hört att det ska komma en variant med vaniljsås/kaviar.. låter ju utsökt!

2007-11-02 @ 16:46:36
URL: http://broderfredrik.blogg.se
Postat av: Boden

Håller helt med i funderingarna. Själv föredrar jag "vanlig" mjölk el. mjölk i kruka direkt från "gården". Hörru Jernhagen - du sörplar cola med vanilj.......

2007-11-02 @ 16:49:08
Postat av: jÄänniii

Vanlig fettomjölk ska det ju vara!! Jag kör på original på allt. Är nog för feg/snål för att prova alla nya konstigheter :P
En självgående dammsugare låter som ett bra husdjur! Den hittar "mat" själv och gör sina behöv i en påse/behållare(?).. Undra om de är keliga också?

2007-11-03 @ 13:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback