Skofetish

image98image99

Folk i allmänhet och tjejer i synnerhet verkar vara väldigt förtjusta i att köpa skor. Känns som dom flesta man träffar på (tjejer alltså) har mellan 10-20 par. Själv har jag alltid varit av åsikten att ett par per aktivitet och årstid räcker. Dessutom tycker jag det är gott med ett par riktigt ingångna skor.

Mina förra Adidas härrör sig nog ungefär från början av seklet. Nu är dom dock bra slitna så när jag var i London passade jag på att köpa ett par nya. Hur sköna somhelst och enligt beräkningarna borde dom såldes hålla till år 2014. Då är 700 kr inte speciellt mycket om man slår ut det på antal år och timmar.

Ytterligare ett par nya skor har införskaffats. Dom har jag iofs inte betalat för men lik väl är dom ju nya. Dom ser du till höger här på bilden och är mina nya arbetsskor. Dom är sköna och passar foten perfekt. Känns aningen bättre än mina gamla IKEA-skor även fast dom var väldigt sköna också.

Hur många par skor har du ?

Kommentarer
Postat av: allie

hehe jaså va de dina skor som ja såg på festen:)) hmm.... som ja anväder just nu; röda stövletter, vita stövlar,svarta stövlar (börjar bli för sletna) blå sneakers, vita sneakers,vita sommarskor, vita tyg sommarskor, bruna sneakers...o på ingående ett par ninja skor!

Så 9 par då.

DOCK! endast ninjaskorna inköpta i år ! Och dom röda stövletterna. De äldsta är 3 år gamla!

Postat av: Erik Kaverén

DC funkar bra. Har haft mina hur länge du vill. Och ja, jag hade volvon då! Mina fungerar fortfarande men nu är de lite slitna men sköna som skam!

2007-05-03 @ 15:00:49
URL: http://www.kaveren.com
Postat av: Catrine

DORIS, Skor är så himla kul å shoppa!!! har massa skor, kan helt ärligt inte räkna dom... men runt 40-60 par vore inte helt otippat! Blir ett par nya nästan varje gång jag är på stan...=)

2007-05-03 @ 16:35:20
Postat av: Maria

Haha, var faktiskt tvungen att springa ut i hallen och räkna... Här har jag typ 10 par... Men i Småland hos föräldrarna finns nog dubbelt så många... Som man inte använder, men ändå inte kan slänga IFALL OM man kaaanske ska använda dom någon gång? :P

2007-05-03 @ 22:51:05
URL: http://nogg.se/mariiiiia
Postat av: jÄänniii

Hehe.. Kul med nya skor! Riktigt snygga har du ju köpt! Jag älskar mina DC!! Har haft dem i 8 år å nu har de börjat läcka in :/ men sålänge det inte är blött ute så.. haha!
Räknade nyss mina skor, höhö. de jag hittar här iaf.. 29 par! trodde jag hade 12 eller nåt :O Jag är så bra på att uppskatta saker.. eller inte.. Du kan iaf få några om du vill?

2007-05-03 @ 23:28:18
URL: http://zis.blogg.se
Postat av: Jernhagen

.

2007-05-04 @ 01:28:13
URL: http://freddie80.blogg.se
Postat av: Freddie

10 par har jag nog.. grymt fin affär vi va i å shoppade.

2007-05-04 @ 09:31:02
URL: http://blogg.se/broderfredrik
Postat av: emmi

Du e rolig du fredde man!
snygga skor du hade köpt förresten! ha en bra helg!

2007-05-04 @ 10:03:19
Postat av: Jernhagen

Somliga går med trasiga skor. Säj, vad beror det på?
Gud fader som i himmelen bor kanske vill ha det så.
Gud fader som i himmelen bor blundar och sover sött.
Vem bryr sig om ett par trasiga skor när man är gammal och trött?.......... 5 par skor har jag nu.ett par st oxå.

2007-05-04 @ 10:13:29
URL: http://freddie80.blogg.se
Postat av: Mimmi

jag har 31 par skor

2007-05-05 @ 13:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback