Malmö weekend

Nu är man hemma igen efter helgen i Malmö. Åkte tåg ner i fredags och buss hem idag. Varför tar inte karljäveln bilen undrar ni kanske ??!

Ja det ska jag berätta nu; Man vill ju spara på miljön och väljer kollektivåkning.....eller inte. Största andledning är att jag tycker det är trisst att sitta och köra så lång och speciellt om man är själv. Sen räknade jag ut att jag bara skulle sparat 100-150 kr på att ta bilen. Då har jag inte heller räknat med slitaget på bilen samt ev fel som kan uppstå på vägen.

Rullade in på Malmö station kvart i tre i fredags. Vi stack nästan direkt till bolaget och inhandlade lite godsaker innan vi satte oss på "Valles uteplats" och senare på hans balkong. Solen låg på underbart så man satt där och njöt rejält. Janne och Johan kom förbi en sväng innan vi traskade ner till Mando och käkade en mumsig plankstek. Efter det drog jag, Valle och Janne hem till Valle igen. Där fortsatte vi att grogga och sitta och snacka skit. Blev ingen utgång men roligt att sitta och tjöta var det hursomhelst.

Lördagen var det mest slappa som gjorde. Gick en sväng på stan och kikade lite innan vi käkade på Stippes. Efter det sov vi (jag) två timmar på eftermiddagen, aldrig fel att dyka. Var tvungen att ladda batterierna inför kvällen för då skulle vi nämnligen på 35-års fest hos Jannes fv. Drog hem vid halv tolv för man kände sig rätt sliten. Ytterligare ett besök på Stippes hanns dock med, hehe. Betydligt mer folk där på natten och ett par äldre damer som passerat epitetet "lurig" för länge sen.

Idag var det dags för hemfärd redan klockan 10. Lyckades komma med en sån "snabb-buss" som "bara" tar 3 timmar och 40 minuter så det gick rätt smidigt.

Snart dags att hugga tag i en ny vecka. Mycket på programmet som vanligt ;)

Nedan ser ni ett par bilder som symboliserar helgen;

     

Från vänster; Mando (plankstället), Stippes (med skön slogan), Selma (Valles katt), Smulan (Emmas katt)


Kommentarer
Postat av: Jernhagen

Ser ut som du har haft en lyckad helg nere i skåneland! ...Så fick du dricka massa öl med och det är ju inte äckligt :=) Hejpåre

Postat av: allie

Skåne e som sagt alltid fint :-) Men snart e de piren väl!!

2007-05-21 @ 08:23:41
URL: http://allie0.blogg.se
Postat av: Erik Kaverén

Inte fel att åka söderöver ibland. Snart drar jag dit och rensar upp efter ditt svinerie ;)

2007-05-21 @ 09:41:36
URL: http://www.kaveren.com
Postat av: Lena

Så du har också besökt andra delar av vårt avlånga land i helgen.
(just det, det kom jag på nu när du skrivit det, du har ju med jobbat där:- )

2007-05-21 @ 13:29:06
URL: http://lenap.blogg.se
Postat av: annso

låter som en härlig o mysig helg...skåne e verkligen grymt =) kram

2007-05-21 @ 18:54:52
URL: http://annso83.blogg.se
Postat av: Ralle

härligt med skåne...jaså du tänker på miljön du=) snart e det piren...

2007-05-21 @ 21:20:09
URL: http://Ralle82.blogg.se
Postat av: jÄänniii

ahaa skåne! vad najs ;) hehehe.. Hoppas du hade det fint! Lärt dig några nya skåneord nurå? ;P

2007-05-21 @ 23:31:06
URL: http://zis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback