Chock



Idag fick jag en chock.  Visseligen en väldigt liten men ändå.....

Är ju så att TV 3 eller om det är TV 5 (är ju så många olika konstellationer nuförtiden) valt att lägga landskampen i Kanal 9. Detta medför ju att väldigt många stängs utanför det kanske mest svenska av allt, när folk får samlas kring sitt landslag och visar känslor för sitt land (utan att det för en gångsskull ska betraktas som rasism). Självklart ligger pengar bakom detta beslut, precis som allt annat.

Tack och lov ingår denna kanalen i Com hems utbud och den har varit gratis från starten (februari 07) Idag när jag skulle kolla läget inför helgen kom följade mindre roliga besked upp;

Ni kan just nu inte kolla på den här kanalen, det kan bero på att;

*Kanalen ingår inte i ert abonnemang
*Kortet ej uppdaterat, vänta 20 minuter
*Programmet / Kanalen ej har startat


Oh my god tänker jag; så lägligt att ta bort frivisningen precis innan landskampen. Så får alla panik och börjar abonnera på den. Kastade mig på telefonen och hörde när den skulle slutas frivisas. Fattade ju att den inte skulle vara fri i all evighet. Grabben sa 1:a augusti och skulle kolla över varför jag inte fick någon bild och att jag skulle vänta 20 minuter (vilket jag redan gjort utan resultat)

MEN när jag vaknade vid halv sju tiden så var bilden med dom dåliga programmen åter. Så nu är förhoppingsvis allt lugnt inför lördagen. Vilket skitkanal egentligen, synd att dom ska få visa sport överhuvudtaget.

Hoppsan, en blogg om ingenting typ :/

Nu; kalla pannkakor och Vänner.


Kommentarer
Postat av: Jernhagen

Hhahah...Hur kunde du har missat att matchen går på Kanal 9! En bra kanal förövrigt. Det är Canal+ och TV5 som har startat denna kanal. Där dom även kommer visa allsvensk fotboll och Elitserie hockey.
Hejpåre kompis!

Postat av: Jernhagen

JAG tar tillbaka det där med att du missade att matchen gick på 9an.Längtar som F*N till lördag kväll
Hejpåre!!

2007-05-30 @ 23:04:23
URL: http://www.freddie80.blogg.se
Postat av: allie

fotboll o ishockey, EM o VM borde va lag på att de ska va SVT! De har alltid varit min åsikt :-) Har för mig att de va nått mer med men kommer inte på nu....

2007-05-30 @ 23:45:34
URL: http://allie0.blogg.se
Postat av: Unnarydaren

Otäckt med såna wowupplevelser du
:-)
Är du laddad för 19,30 groggen nu på lördag då?

2007-05-31 @ 09:02:04
URL: http://unnarydaren.blogg.se/
Postat av: Fredde

Bra där J, så slipper jag piska dig på fingarna offentligt också ;)
A; mm håller med och lägger till OS till den skaran
U; Absolut :D Kan man vara annat :P ?

2007-05-31 @ 10:08:30
URL: http://algottheeagle.blogg.se/
Postat av: Boden

Håller med - alla ska ha möjlighet att se landslagen i olika grenar!!!

2007-05-31 @ 10:21:46
Postat av: Ralle

lite vervöst ett tag där eller??? Det borde du vara när du få se danskarna piska skiten ur svenskarna=)
snart e det fest.....

2007-05-31 @ 10:41:09
URL: http://Ralle82.blogg.se
Postat av: Jernhagen

Krille och Tony var sugna på öl, men hade bara en skrynklig tjuga att dela på.
Vänta, jag har en idé, sa Krille och sprang in till kötthandlaren. Efter en stund kom han ut med en stor korv.
Är du inte klok? Nu har vi ju inga pengar kvar alls, sa Tony. >Oroa dej inte, häng med bara, sa Krille.
De gick in på en pub, och Krille beställde genast två stora starköl och två whisky.
- Nu har du blivit spritt språngande galen. Fattar du vilken knipa vi kommer att hamna i? Vi har ju inte ett öre på oss! sa Tony.
- Ta det lugnt, jag har en plan. Skål! sa Krille med ett stort leende.
När de två grabbarna hängt på puben ett tag och druckit upp allt, sa Krille:
- OK, nu sticker jag korven genom blixtlåset. Du går ned på knä och tar den i munnen. Bartendern såg vad de höll på med, blev heltokig och kastade ut dem bums.Krille och Tony gick till pub efter pub, blev fullare och fullare, och slapp undan notan varenda gång med sin geniala plan. När de kommit till den tionde puben sa Tony:
- Nu orkar jag inte göra det här längre. Jag är knallfull, och mina knän tar kål på mej!
Då svarade Krille:
- Hur FAN tror du jag känner mej då? Jag tappade korven på den tredje puben!

2007-05-31 @ 12:41:41
URL: http://www.freddie80.blogg.se
Postat av: Mimmi

Oj vilken tur att du fick tillbaka kanalen,för den kampen kan man inte missa.
"asg" bra historia du har skrivit Jernhagen.

2007-05-31 @ 15:02:23
Postat av: Kristina

Den matchen borde typ ettan eller tvåan visa.. så de är säkra på att alla svenskar kan se den.. iaf alla svenskar som har tv :-) 99.9 % ?!

2007-05-31 @ 23:27:37
URL: http://stinaballerina.blogg.se
Postat av: Erik Kaverén

Bloggen som inte handlar om någonting har nu 11 kommentarer ;) Tack för dina fina MMS igår :D

2007-06-01 @ 07:49:28
URL: http://blogg.kaveren.com
Postat av: allie

sluta städa o uppdatera!!!

2007-06-01 @ 14:17:45
URL: http://allie0.blogg.se
Postat av: allie

e du förbannad nu? freddeman:-)

2007-06-01 @ 14:19:14
URL: http://allie0.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback