070513

Ber om ursäkt för den dåliga fantasin i rubriken.

 

Igår var jag på fotboll på Stadsparksvallen. Gött väder när man satt där i solgasset på ståplatsläktaren. Tyvärr var inte spelet lika bländade. Man satt och längtade efter Palace eller Djurgådens skönspel ! Men det var ett fotbollssubstitut så gott som något ialla fall.

På kvällen var jag på Piren en sväng med Robban, Elin och Peter. Satt på åtta glas och käkade en Salsa burger med Criss cross potatis. Alltid lika gott men det var  inte så mycket folk som det brukar, märks att det är i början av säsongen. Istället för Feskarn gick vi upp en sväng till Karlssons. Där var det "kändis-tätt" kan man säga.

* En hemvändade målvakt som bosatt sig och sin familj på Klostergatan
* En fd Malmö Redhawks back som ofta sitter i utvisningsbåset uppe i Kinnarps Arena
* En lång mittback och en lite kortare ytterback från ett Superettan lag nära dig.
* En hårdförd innebandy spelare som gärna upprör motsåndare i såväl Elitserien som Smil cupen.

Eftersom jag själv var "på rätt sida planhalvan" var det roligt att sitta och studera dessa. Hur dom beter sig när dom är ute samt hur övriga gäster beter sig i deras närhet. Vissa är otroliga kan man lungt säga.

Nyss damp det ner maaaaasa reklam som som vanligt åkte rakt ner i papperssorteringen (borde sätta upp sån skylt att jag inte vill ha, men det kan ju komma nått kul någon gång). Det gjorde det idag ! En sån där sovmask som man har när man ska resa och vill sova. Jag köpte en sån i höstas när jag började sova dag. Tyvärr försvann den lika fort och inte har jag inskaffat någon ny heller.

Brukar inte ha några problem att sova så det har inte känts så viktigt. Nu ska dom dock komma och fixa fönstrerna i lägenheten i veckan så då kan den behövas. Var ju tvungen att plocka bort gardiner och då kommer det in lite mer ljus. Då kommer den väl tillpass !

Nu sitter jag och längtar sjukt mycket till imorgonkväll. Då ska jag spela min första match i korpen för denna säsongen. Ska bli väldigt skoj =)

Kommentarer
Postat av: allie

hejsan hoppsan! Har oxå fått den där grejen på bilden, sparade den för den fina texten :)

Postat av: Jernhagen

Piren låter aldrig fel! Sitta där och käka lite god mat och ta ett par kalla öl! Fan vad gott!!

2007-05-13 @ 15:42:33
URL: http://freddie80.blogg.se
Postat av: Freddie

lycka till med matchen! När ska jag göra debut?

2007-05-13 @ 18:46:12
URL: http://broderfredrik.blogg.se
Postat av: Unnarydaren

Fick oxå sovagrejen,kul få den när man kör sunkigt skift nu dåjuu :-)

2007-05-14 @ 12:43:09
URL: http://unnarydaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback