Fotofixaren

image68

Fullt upp här hemma nu. Mycket som behöver fixas både av det ena och andra slaget. Tur att man bara jobbar halvtid men till dubbla lönen ! (återkommer mer i ämnet längre ner)

Digitalkamera är ju en himla bra uppfinning och sedan jag skaffade min har mitt "fotointresse" ökat markant. Mycket bättre när man kan slänga en bild redan sekunderna efter man tagit den, för att ersätta den med en ny bättre.  Det dåliga med det hela är att alla bilder åker rakt in i datorn och sällan skrivs ut. Man är för lat helt enkelt.

Satt och kollade gamla album för ett tag sen då jag insåg hur mycket roligare det är med pappersformatet. Sagt och gjort gick jag in på min favoritbutik via nätet och skulle framkalla. Tyvärr låg tjänsten på Siba nere förtillfället så fick bita i det sura äpplet och ta elgiganten istället (god i hate that place). Förvånande nog lyckades dom leverera prylarna både snabbt och rätt !

Däremot hade jag klantat mig och köpt förstora kort så det vara bara att sätta igång och klippa så dom skulle passa i albumet. Irriterad man blir på sig själv ibland ! Hundra kort senare var jag dock klar idag. Blev bra (omen lite snett på vissa ställen) och albumet är nu klar. Visningsreleese kommer på lördag !

Nu har vi blivit offentligt hånade på jobbet också. Känns ju bra att först sparkar ner oss och sen pissar på en ordentligt. Så det är ställt utom alla tvivel vad dom tycker om våran lön kontra deras. Ni jobbar ju för dubbla lönen fast halva tiden var grodan som hoppade ur en rätt grön gruppchef när vi hade möte igår kväll. Båda påståendena har ju tydliga faktafel och stinker bitterhet. Att vi däremot är bra mycket bättre än skiften nämns det inget om.

Nu är dom nya arbetstiderna helt klara också. Från och med 1 September jobbar vi någotslags 8-skift där 5 av 8 helger är helt förstörda. Dags att lämna det sjunkande skeppet snart......nån som har nått jobb i bakfickan?

Kommentarer
Postat av: Freddie

va vad det för gruppchef som sa det? vilket pucko! som sagt.. dax att lämna det sjunkande skeppet!

2007-03-07 @ 21:52:57
Postat av: allie

hehe. finns ju en anledning till att man tjänar mer på nattjobb, o alla som vill kan ju söka såna..
tralala:=)

Postat av: emmi

dom e bara avundsjuka, men egentligen e de cheferna som tjänar för dåligt! ja schemat e katastrog minst sagt!

2007-03-07 @ 23:35:34
Postat av: F R E D R I K

Skandal! Vilka bra tider det blir till hösten men men.. Men passar det inte är det bara att byta

Håller med dig om digitalkameran, Själv har jag knäppt 4652st kort sen jag fick min första D-K :=)

2007-03-08 @ 11:50:56
Postat av: Erik Kaverén

Säg upp dig! Dags att söka tillbaka till fruktavdelningen på Coop?

2007-03-09 @ 09:01:00
URL: http://www.kaveren.com
Postat av: allie

med nakenrobban!!!!!

2007-03-09 @ 12:37:17
URL: http://allie0.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback