Summertime

image137


Summertime, time, time,  Child, the living's easy.
Fish are jumping out And the cotton, Lord, Cotton's high,
Lord, so high.


Nu känns det verkligen som att sommaren är här. Väcktes i förmiddags av ett evigt musicerande nedanför mitt sovrum. Insåg rätt snabbt att det var studenter som var i fullfärd att fira sin student.

Jösses vad tiden går fort alltså, i dagarna är det hela åtta år sedan man slutade själv. Vad har man uträttat för något under alla dessa år egentligen ??! Inte mycket kanske man kan tycka men jag har haft jävligt roligt måste jag säga. Många roliga minnen och många nya vänner har man skaffat sig också. Summa sumarum är att jag definitivt inte längtar tillbaka till den tiden även fast jag gärna minns den som en rolig del av mitt liv.

Idag blir det mest att glassa under solen. Först via balkongen och se ute i t*be*g där jag ska kolla på fotboll. Det är fasionabla divison sex som bjuder till matchen Tabergs SK - S.a Vätterbyggden. Med andra ord en riktigt skitmatch men ska bli kul då jag känner tre spelare i tsk (Ljungblad, Robin & Ralle) samt Rickard Larsson som står för gästerna. I sammanhaget bör nämnas att Hovslätt två samhällen bort spelar fyra divisoner över i divison 3. Stolt är man =)
 
Lite kuriosa förresten; visste ni att jag har spelat en match för Tsk ??!

Personen ovan behöver knappast någon närmare presentation, världens förmodligen bästa sångerska någonsin. Och nej Caroline of Ugglas kommer inte ens i närheten.

Blev väldigt glad när jag fick hälsning i natt (från J) på P3/P4. Klart det skulle bli den loggen när du önskade Pamela och Freddemans favoritartist.

Kommentarer
Postat av: allie

bara för att ja ville ta på mig min studentmössa o återuppleva gamla minnen :P

Postat av: Jernhagen

Hellu! Tack för en trevlig kväll! Det var väldigt lyckat ikväll! puss på dig

2007-06-09 @ 00:40:36
URL: http://www.freddie80.blogg.se
Postat av: Unnarydaren

Kunglig bild du har idag,en av musikvärldens främsta röster som tyvärr gick bort allt för tidigt.
Simma lugnt i solen...

2007-06-09 @ 08:03:46
URL: http://unnarydaren.blogg.se/
Postat av: Boden

Oj nu börjar ni prata MUSIK.....

2007-06-09 @ 11:35:36
Postat av: Luan

9 år sen är det väl?? jag tog studenten 8 år sen....

2007-06-09 @ 12:07:51
Postat av: emmi

Freedelina =) blev du lite för full igår ja, ajajajaa!
gött me sommar kan ja lova

2007-06-09 @ 20:47:48
Postat av: annso

de va trevligt på fotbollen igår ja..hoppas du haft de gött i helgen all sol o alla glada studenter =) kram kram

2007-06-09 @ 23:07:56
URL: http://annso83.blogg.se
Postat av: Fredde

Sorry...helt rätt Brucan !
Nio är det ju, åren går kan man lungt påstå.

2007-06-10 @ 14:14:25
URL: http://algottheeagle.blogg.se/
Postat av: Luan

Eller så har du förträngt det... :D
Gammal är du... :D Kelle the second! haha...

2007-06-10 @ 19:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback