Sommarsolståndet

image155

Nu vänder det, hösten är på väg !

Sommarsolståndet kallas den tidpunkt då solen antar sin största deklination, d v s står som högst på himlen. Vid sommarsolståndet inträffar årets längsta dag och kortaste natt. År 2007 inträffar sommarsolståndet den 21 juni.

Så nu är det bara att planera för den långa hösten. Känns lite surt med tankte på att sommaren knappt börjat än. Nej då riktigt så drastiskt ska man väl inte se det men helt klart är att vi är på väg mot Mordor med sakta steg. Visseligen är inte bara nackdelar med hösten, det är mycket skönare att sova dag under hösten då det blir lite svalare.

Först tänker jag ialla fall fira midsommar ute i obyggden. Enligt mig är det den bästa högtiden vi har. Julen är på tok för hypad med alla julklappar (maten är god dock) och påsken känns sådär med någon Alexander Östlund kopia för 2000 år sedan. Midsommar är dock helt underbar. Sitta ute halva natten i den (förhoppningsvis) ljumma sommarnatten och bara njuta.

Ikväll är jag ledig så tänkte ta tillfället i akt att återigen besöka Vallen och kolla Södra mot Landskorna. Dom åker väl  på stryk som vanligt hemma. Idag bokade jag också biljetter och resa till Malmö hemma (nu snackar vi DIF och allsvenskan) om dryg två veckor. Ska bli kul att komma till Stadion igen. Var länge sen jag var där nu.

Trevlig midsommar på er alla !

Kommentarer
Postat av: Jernhagen

Hejpåre! Trevlig midsommar och så får vi hoppas på fint väder med!

Postat av: Boden

Trevlig midsommar......

2007-06-21 @ 19:54:55
Postat av: allie

glad midsommar :)

2007-06-21 @ 21:00:29
URL: http://allie0.blogg.se
Postat av: Unnarydaren

Skönt att höra du är positiv för höstens ankomst och verkligen ser sommaren framför dig(du e inte bitter)
:-)
Vi syns i morgon,då ska ja bjussa på en 19,30 grogg...

2007-06-21 @ 21:17:48
URL: http://unnarydaren.blogg.se/
Postat av: Freddie

Gött! DIF-MFF, så ses vi! Jag å camilla ska på matchen. Trevlig midsommar!

2007-06-22 @ 07:29:02
URL: http://broderfredrik.blogg.se
Postat av: Mimmi

Ha en helskön midsommar :)
Själv är jag i Jönköping och firar,men det vet du ju.

2007-06-22 @ 07:35:45
Postat av: Erik Kaverén

Jag brukar ofta få deprision efter midsommar å känna att sommaren håller på att ta slut. Märkligt men så brukar de vara varje år. Inte många dagar om året man är så där lycklig. Snart drar deprisionerna igång och då vill de till att man har en burk antideprisiva hemma. Snart är det fest men sitta i den ljumna natten vet jag inte. Gud lättar på blåsan idag. Jaja är de midsommar så är det.

2007-06-22 @ 07:52:27
URL: http://www.kaveren.com
Postat av: Anna

Glad midsommar på dej! Här nere blir det inte så mkt värst midsommarfirande =( Men de har en del fester ikväll för att fira sommarsolståndet. Så det blir nog en rolig midsommarafton iaf.. Ha det så kul idag. Tschuss

2007-06-22 @ 12:52:46
Postat av: tess

jag föredrar oxå kossor på tallriken.. =P hemsk man är.. men sant!
Håller med att det är betydligt lättare att sova på hösten när inte värmen är 30grader i sovrummet, men man skaffar sig då en golvfläkt! *tips*
Glad midsommar!!
Puss och kram

2007-06-22 @ 14:28:01
URL: http://goto.glocalnet.net/domkallarmigtess
Postat av: Ralle

glädjedödare, sommaren har inte ens börjat på alvar=) hoppas du får trevlig midsommar..puss

2007-06-22 @ 15:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback