Skandalen på parken

Idag kan inte bloggen handla om något annat än fotboll, så finns inte intresset så ber jag er ägna er åt andra saker de närmast minuterna



Det här klippet är ju i längsta laget det vet jag men hittade tyvärr inget bättre/kortare.

Matchen igår blev ju precis den klassiker som man hade hoppats på innan. Hur jag lyckades missa att banda matchen fattar jag inte. Har lite över 250 videoband och säkert hälften (räcker det ?!) innehåller diverse matcher med främst landslaget, DIF och Crystal Palace.

Finns det något underbarare än kolla på fotboll ihop med vänner och öl.... Det är livet för mig. Jag hade ställt till med skiva här hemma. Vi va nog en startelva framför tvn och ungefär en avbytarbänk på balkongen när matchen drog igång. När Johan Elmander klackar in 0-3 efter 25 minuter är man nästan i chock. Visst hade man förhoppningar men detta var overkligt bra. Dessutom va det ju rättvist eller hur ;) Fotbollen den mest rättvisa av alla aktiviteter :D

Danskarna lyckas få in en boll innan halvtid och när dom får ytterligare ett efter timmen spelad blir man riktigt orolig. Föga oväntat kommer även kvitteringen. Om matchen var händelserik fram tills dess är det inget mot vad som komma skall. Christian Poulsen är kung på mittfälet i Sevilla och en viktig spelare i landslaget. Men uppenbarligen stod han inte först i kön när dom delade ut huvuden. Med ett knytnävslag sänker han Marcus Rosenberg och blir utvisad. Då kommer en tjock dansk från läktaren och måttar ett slag mot domaren som naturligvis bryter matchen. Efter divese rabalder tilldelas Sverige segern med 0-3. Tydligen så ska resultatet inte vara helt bekräftat från UEFA men det lär bara vara formaliteter. När arrangerade lag inte kan garantera säkerheter för spelare/ledare/domare ska dom tilldelas en förlust med 0-3.

Annars var det en riktig trevlig fest igår. Började vid tre tiden nere på Piren. Blåste lite kallt på uteserveringen men vad gör man inte när man älskar Piren. Därefter drog vi hem till mig och fortsatte festa. Var mycket lyckat måste jag säga. Två tjej blev kanske lite för fulla men men sånt som händer ibland :P (ni vet vilka ni är). Åter ner till Piren men denna gången feskarn innan kvällen avslutades på McDonalds.

Nu kommer snart Allie och hämtar hela sitt liv som hon "glömde" här igår

Hej då !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för en väldigt trevlig skiva =)
ja mcdonkan hade ja nästan glömt ja, mmm va gott det var! vem e den andra då? allie och??
du va lite full me dö :P

2007-06-03 @ 12:15:03
Postat av: Ralle

Hej!! grattis till vinsten även om danmark var det bättre spelande laget=)
ha det bra

Postat av: Jernhagen

Tack för igår! Det var trevligt! Matchen bra fram tills Tjockisen sprang in på planen. Bilder från skivan kommer kommer upp på min blogg senare idag!
Hejpåre!

2007-06-03 @ 15:11:54
URL: http://www.freddie80.blogg.se
Postat av: Erik Kaverén

Tack för igår. Har inte läst bloggen än men eftersom du är så duktig på att kommentera stavning så gör ja ett inlägg angående rubriken. Finn ett fel. Egna - Ägna...

2007-06-03 @ 17:12:43
URL: http://www.kaveren.com
Postat av: allie

fotboll är alltid rättvist ;)

2007-06-03 @ 18:17:53
URL: http://allie0.blogg.se
Postat av: Jernhagen

"Hur jag lyckades missa att banda matchen fattar jag inte"
Jag har löst problemet åt dig! Har laddat ner matchen dock är det inget försnack eller eftersnack men jag har MATCHEN! Så det är bara att säga till så bränner jag ner den på skiva till dig!

2007-06-04 @ 00:11:18
URL: http://www.freddie80.blogg.se
Postat av: Fredde

Va fan Jernhagen !!! Har du blivit tankeläsare :D
Tänkte på det inatt, att du gärna skulle få fixa det åt mig. Du är kung =)

2007-06-04 @ 10:06:10
URL: http://algottheeagle.blogg.se/
Postat av: Boden

Vi har nog inte sett det sista av det här tråkiga som hände - fortsättning följer nog tyvärr.....

2007-06-04 @ 14:25:03
Postat av: Ralle

tja...finns möjligheten så tar jag gärna ett ex på matchen, vill gärna se den igen i nyktert tillstånd=)
ha det gött//Ralle

2007-06-04 @ 16:58:12
URL: http://Ralle82.blogg.se
Postat av: Ralle

givetvis skulle det här inlägget skickas till jernhagen, hoppas han läser detta...

2007-06-04 @ 16:59:51
URL: http://Ralle82.blogg.se
Postat av: Jernhagen

Ralle: Jag har läst och det är klart jag fixar ett ex till dig med! Hejpåre!

2007-06-04 @ 17:34:17
URL: http://www.freddie80.blogg.se
Postat av: Sarah

tack för en underhållande blogg.
Hur kommer det sig att chrystal palace är första laget? :)
/Sarah

2008-03-24 @ 18:20:25
URL: http://svartaparaden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback