Over the line

Nu är köpet helt slutfört och idag hämtade jag min nya bil =)

Eller min och min förresten. Det är ju än så länge mest Nordeas bil, hehe.

Känns kul att efter nästa fem år med Tigran skaffa sig något nytt. Diverse bilder på min VW Golf 1.6 FSI Trendline;

image157



Så nu blir det nyktert hela sommaren och bra åka omkring och köra. Eller inte.....orka köra bil som ett mongo när man kan dricka öl ;) En bil är ett fordon som man tar sig från punkt A till punkt B med. Orka fara runt med massa okynneskörning bara för körandes skull, det har aldrig varit min stil. Däremot måste jag erkänna att "jungfru-turen" upp till Torsvik var härlig, hehe

Står helt klart bakom Jesses kommentar från ett Huset Fullt avsnitt på 90-talet (minns du syrran?); It`s just a car som han sa när Donna Jo körde in med hans Mustang i en stenvall. Så tänkte jag med när två personer försökte krascha min Tigra. En genom att backa på stenar och den andra när personen visst blev lite trött under en Göteborgsresa.

Men jag lovar att jag inte sa med samma andemening. För mig är det bara materiella ting och så länge inte någon skadas i trafiken så är jag glad.

Kommentarer
Postat av: jimmie

den ser fin ut en liten uno hehe

2007-06-28 @ 19:54:41
Postat av: Mimmi

Grattis med ny bil!!!!
Snygg liten silverkula :)
:)

2007-06-28 @ 21:29:43
Postat av: Kristina

bilförstörarallie.. falks grav snart? hahaha
ja ska köpa en goffe nästa gång ja köper bil..
de ä fina grejer de :-)

Postat av: Jernhagen

Coolt! Alltid kul med ny bil jue :=) Håller med dig! varför köra bil när man kan dricka öl :=) Det är väl därför jag inte har något kort än..hehehe

2007-06-28 @ 23:11:25
URL: http://www.freddie80.blogg.se
Postat av: allie

det var en söt bil du köpt! Taskigt att man inte var inbjuden på jungruturen dock!

2007-06-28 @ 23:22:40
URL: http://allie0.blogg.se
Postat av: Ralle

gott med ny bil, syns imorgon//

2007-06-28 @ 23:50:51
Postat av: Maria

Yaay! Snygg bil!:)
Och kommentaren från Huset Fullt... Vem kommer inte ihåg när DJ övningskörde? Klockrent!

2007-06-29 @ 00:28:59
URL: http://nogg.se/mariiiiia
Postat av: Luan

Snygg bil!! Grattis!

2007-06-29 @ 02:11:18
Postat av: Catrine

Det var en söt liten bil du skaffat dig!! =)

2007-06-29 @ 08:05:40
Postat av: Anna

Fin fin bil! Ja..kommer ju såklart ihåg det från huset fullt..hehe.. det glömmer man ju inte i första taget...efter att ha sett de där avsnitten nästan hundra gånger..! Du har ju en så bra o sund inställning till det där med att det faktiskt bara är materiella ting... hade ju faktiskt kunnat gå riktigt illa med göteborgsresan... suck..puh..

2007-06-29 @ 08:38:29
Postat av: Boden

Tur du har Nordea - så du kunde köpa dig en ny bil......

2007-06-29 @ 09:19:46
Postat av: Lena

Snygg bil. Har kollat på en en likadan faktiskt. Golf är bra bilar:-)

2007-06-29 @ 10:11:37
URL: http://lenap.blogg.se
Postat av: emmi

gratulerar till nya bilköpet! gött me ny bil =)
ses ikväll då e de fest! javeeeest

2007-06-29 @ 10:37:46
Postat av: Mange

ÄNTLIGEN!!! Nu kan ju du köra till sthlm :-) Bra bil som oftast inte strular. Snygg va den me. Hej på dej

2007-06-29 @ 10:47:03
Postat av: edfeldt

orka lägga ut massa bilder på bilar när man kan lägga fram andra runk objekt :D
Men en gammal fiat uno hade passat dig Bättre

2007-06-29 @ 14:02:54
URL: http://www,pantburk.com
Postat av: Seth

Grattis till bilköpet.

2007-06-29 @ 19:14:56
Postat av: Erik Kaverén

De va fint att få va en del av den utökade jungfruturen. Ikväll är de öl och grogg som gäller. Svaga =) Efter en stunds meckande så lyckades man fiffla sig in till datorn och tankarna riktades mot Oceansfilmerna. Ang bil kontra öl så vinner bilen dock sen jag träffade dig har bilåkandet bliviit lidande. Hoppas att allt flyter på med din bil. Vill även tack för dina ord på midsommar (ja jag kanske är lite full) som fick mina ögon att vätskefyllas. Over and out mr. Kaverén

2007-06-29 @ 20:47:11
URL: http://blogg.kaveren.com
Postat av: Unnarydaren

Snygg kärra men klarar den stora eldprovet med en långresa ut i banjons förtrollande värld?
Återstår att se ju :-)

2007-07-01 @ 11:27:25
URL: http://unnarydaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback