En svensk klassiker

image153

Midsommarveckan är här och vad ska ätas då om inte sill & potatis med gräslök till. Underbart gott som verkligen ger den riktiga sommarkänslan.

Tyvärr blev det ingen nubbe till idag med tanke på att man ska jobba (Ja det blir det ju inte på fredag heller för jag gillar inte snaps....)

Även denna vecka är lite kortare jobbmässigt då jag är ledig natten mellan torsdag & fredag. Visseligen bara en natt mindre med känns ändå skönt =) Funderade på att detta faktiskt är sista extra lediga dagen fram till jul. Sen börjar dom långa hela veckorna (5 arbetsdagar, jag vet att alla veckor är lika långa så det behöver ni inte kommentera) rada upp sig hela hösten med avbrott för semester förstås.

Apropå semester så fick jag veta att jag fick dom veckorna jag vill ha (30 + 32 & 33). Märkligt måste jag säga. När jag ansökte om samma veckor på IKEA i våras blev jag inte beviljad dom även fast jag jobbat där i fem år och att det jobbar 250 pers i hela huset. Här gick det bra på några månader och med 10-15 arbetare på golvet.

Nu är det dags att jobba. Imorgon är det stora grejor på gång (förhoppningsvis) kan inte avslöja mer just nu.

Ha det !

Kommentarer
Postat av: Boden

Gott gott men glöm inte gräddfilen. Snaps - aalborgs jubileium akvavit är ett måste.

2007-06-19 @ 21:26:38
Postat av: Erik Kaverén

Säger som Christer glöm inte grädfilen!

Postat av: Kristina

sill o potäääteer :-)

2007-06-19 @ 22:12:36
URL: http://stinaballerina.blogg.se
Postat av: Jernhagen

Ta bort sillen för det är vidrigt! Nästan samma klass som surströmming! SEBASTIAN EGUREN behöver inte säga mer hejpåre kompis

2007-06-19 @ 23:02:54
URL: http://www.freddie80.blogg.se
Postat av: Boden

mmmm - surströmming.

2007-06-20 @ 14:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback