Är du rädd för getingar ?


image134

Den frågan fick jag igår på ett community. En väldigt aktuell fråga nu när sommaren är här. Ja visst det känns ju inte så kanske men Juni, Juli och Augusti är ju faktiskt sommar månaderna.

Svarsalternalternativen var;

* Ja, jag är galet rädd
* Ja, lite
* Nej, knappast

Ni som känner mig vet mycket väl vad jag svarade på frågan. Det är riktigt otäcka djur måste jag säga. Oberäknliga på något sätt, och framförallt många ! Får man död på en kommer genast hans polare och ska jävlas med en.

När jag var liten var jag även rädd för hundar (tro det eller ej). Allt bottnar väl i dåliga upplevelser, när jag var liten blev jag överfallen bakifrån av grannes hund. En annan gång blev jag omkullknuffad av såna Gran Danois när jag precis hade lärt mig att cyckla. När det gäller getingarna så trampade jag i ett jordgetingbo som liten knatte.

Dom säger ju att man ska faca sin rädsla för att bli av med den. När vi skaffade en hund (98) och ytterligare en (01) blev jag verkligen av med min hundrädsla.

Men hur ska man bota sin rädsla för getingar ??! Vill man det.......

Den enda geting jag tycker bra om är Micke, hehe

Kommentarer
Postat av: Freddie

Kommer mkt väl ihåg när du körde "getingdansen" utanför Sibylla i Vimmerby:) va jag garvade! Världens farligaste djur
va de..hehe! Det är fler som dör av getingar än av lejon/tigrar

Postat av: Kristina

Ja va me rädd för hundar när ja va liten.. nu är ja mest rädd för stora hundar o sånna som ser farliga ut :-) Getingar och andra insekter är ju så onödigt.. men varför ska sommar bara va nåt positivt?! hehe

2007-06-01 @ 16:08:39
URL: http://stinaballerina.blogg.se
Postat av: Lena

Getingar är jag väl inte så där jätte rädd för, även om jag är allergisk mot dom. Värre med ormar och fästingar, vad har fästingarna för roll egentligen?? Jag har då inte kommit på någon!!

2007-06-01 @ 16:13:26
URL: http://lenap.blogg.se
Postat av: allie

tänk positivt! Jag blev anfallen av min släktings knark/polishund men ängeln Jessie kunde man ju inte va rädd för :-)

2007-06-01 @ 16:30:31
URL: http://allie0.blogg.se
Postat av: Jernhagen

Jag HATAR getingar! Springer så fort en närmar sig, förstår heller inte vad festingarna har för roll i detta samhälle :=) Hejpåre

2007-06-01 @ 17:33:16
URL: http://www.freddie80.blogg.se
Postat av: Kristina

du blev inte anfallen allie! Han försökte bara göra valpar med dig.. hehe

2007-06-01 @ 18:57:12
URL: http://stinaballerina.blogg.se
Postat av: annso

Jag hatar getingar...små o odrögliga..o av ngn konstig anledning skriker ja som fan så alla i min omgivning tror att ja e utvecklingsstört ;) ha de bra o heja sverige imon! kram

2007-06-01 @ 19:06:55
URL: http://annso83.blogg.se
Postat av: Pelle

Nästa gång ska vi köpa ett getingbo till dej.

2007-06-03 @ 22:23:51
Postat av: Boden

Getingar är ett otyg (men behövs tyvärr) - fästingar däremot behöver inte existera - (Usch)Den enda getingen som är bra är groggen.....

2007-06-04 @ 14:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback