Minns tilbaka

Varför blir alltid resor man gjort bättre när man minns tillbaka på dom än just när man är mitt upp-i dom ?

Började fundera på det (igen) när jag satt och snackade Amsterdam med ett par jobbar kompisar. De var där förra sommaren och det var ju som bekant jag också. Nu ska dom snart åka dit och då börjar man tänka på hur fantastikst roligt det va. När man var där uppskattade man inte det på samma sätt. Märkligt



När man kollar igenom bilderna längtar man verkligen tillbaka

Kanske hänger det samman med talesättet "det var bättre förr". En fras som ofta används av äldre människor som minns tillbaka på svunna tider. Förmodligen är det väl så att minnen sakta tynar bort och hjärna väljer selektivit att bara minnas det som varit roligt, vilket man kan tacka sin lyckliga stjärna för. Vore jobbigare om man bara kom ihåg det tråkiga i livet.

Yeh yeh här sitter jag och svamlar. Vart vill jag komma ? Ingen som vet.... Ut och resa igen ialla fall. Får väl se vilka möjligheter som dyker upp framöver. Vecka 30 ska jag ialla fall till Grebbestad.

Nu ska jag till Karlssons på After Work och imorgon blir det Stockholms Olympia Stadion


Kommentarer
Postat av: allie

Jag tycker det är som bäst när man är där.... fast härligt efter oxå förstås.... därför resor är bättre än prylar, de sitter i läänge (som reklamen: känslan sitter i länge! stämmer ju hehe)

Postat av: Erik Kaverén

Är ofta så. När man tittar tillbaka blev de bättre än vad det egentligen var. Den känslan borde man ju ha när man gör resan osv.

2007-07-08 @ 09:29:15
URL: http://www.kaveren.com
Postat av: jÄänniii

Man minns ju alltid det som var bra och det som var mindre bra finns inte med som ett lika starkt minne. Därför saker verkar bättre i efterhand.. Bara en fundering =)

2007-07-08 @ 17:57:23
URL: http://zis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback