Familjedagar

image172image173


Sommardagar i Juli är mest sega dagar tycker jag. Det händer absolut inte mycket, man bara jobbar på och väntar på semestern som fortfarande är ett par veckor borta.

I dagarna har det dock hänt lite trevliga saker. Min syster och hennes p.v Tobbe är hemma och hälsar på. Dom bor i Tyskland så det är ju inte så ofta man träffar dom. Igår var vi över hos "våra grannar" ute i Hovslätt. Vi brukade hänga mycket med dom när vi va yngre. Dessutom åkte till Sälen en gång om året och åkte skidor. Roligt att komma ut och snacka gamla minnen. Var riktigt härligt däruppe under vintrarna och man saknar att åka skidor. Har inte åkt sedan 98 (då vi senast va uppe). Lite tråkigt tycker jag men det handlar väl om prioritering och tid. Nuförtiden uppskattar jag nog sol & bad-semester mer men en riktig skidresa igen skulle jag inte tacka nej till heller.

Idag var familjen nere på Piren och käkade dagens. Det blev ryggbiff och kantarellsås med stekt potatis, gott som vanligt. Det roligaste (mest märkliga ?!) va när syrran gick och bad personalen om en "doggy-bag-låda" Så gör man tydligen i Tyskland....

Kommentarer
Postat av: Freddie

De är skumma i Tyskland :P

Postat av: Mimmi

en skidresa till Sälen kan vi ordna,jag känner ju igen alla platser däruppe;)
ska nog ta med "nån"på piren så fort jag kommer ner,det är fint där.

2007-07-10 @ 21:16:56
Postat av: allie

orka åka på skidresa när man kan ta en drink vid en varm strand nånstans..

2007-07-11 @ 10:36:21
Postat av: Jernhagen

Skidresa! Det är bara att komma upp till oss det! Så kan du få åka lite scooter med! hehehe Orka skriva orka hela tiden då?!? Va va va? Allie skärpning

2007-07-11 @ 21:48:51
URL: http://www.freddie80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback