Mjukstart

120835-33120835-34

Jag gör en Allie och skickar in två bilder som inte har ett skit med texten att göra. Alltid roligare med med något att kolla på. Sen blir Bruce glad också, han som mest kollar på bilderna ;)

Första natten gick väldigt bra och det var skönt att komma tillbaka med färre folk på lagret. 20 (22 är vi egentligen) personer som vi var inatt är alldeles lagom och man får mycket mer gjort. Tex hade vi ett snitt (helt ointressant för den icke insatta jag vet) på 34,5 ol/timme. Att jämföra med skiften som brukar snitta 20-23 så visst är det skillnad.

Möte direkt när vi kom igår och återigen håller ledningen på att skjuta sig själva i foten. Nu är vi bara lovade natt till 31:a Mars. Anledningen är förstås pengar. Pengar och avundsjuka kanske man ska tillägga. Det sticker enormt bland cheferna att vi tjänar mer än dom. Frågan är bara hur man har tänkt att klara den tuffa våren utan att jobba dygnet runt. Helt omöjligt som jag ser det, men men bara att vänta och se på nästa besked. Lär ju komma en hel del olika framöver det är man ju van vid.

Denna veckan är det verkligen mjukstart på jobbet. Imorgon är det IKEA utbildning vilket gör att jag är ledig 2:a och 3:e natten (smidigare att säga så) men "jobbar" 8-17 imorgon. Blir nog lite segt att ställa om dygnet sådär mitt i veckan men det är en gång så det är bara att bita ihop.

Igår kollade jag fotboll och måste bara nämna Henkes debut för Manchester Utd. Verkligen imponerande att vara så torngivande i första matchen efter bara några träningar med laget. Det är lätt att spela med bra spelare säger ju Larsson men det gäller att anpassa sig till deras spel också, vilket han är fantastiskt duktig på.

Kommentarer
Postat av: Erik Kaverén

Bilderna har lite med texten att göra ändå. Det är ju de pengar du tjänat på jobbet som gjort att du kunnat ta bilderna, både kameran och resan har väl betalats med pengar som du slitit ihop på IKEA.

Tråkigt att de blir såhär varjegång. Att de inte kan hålla det löfte som sas från början. Att det ska vara ett permanent nattskift. Tror att många chefer mår mer dåligt över att ni tjänar så bra än vad "golvfolket" på skiften gör.

Postat av: Moa

Jag vart också en mops hehe

2007-01-08 @ 17:55:07
URL: http://molia.blogg.se
Postat av: Anonym

hihi nu var det inte en mardröm med långfre igen ;) Men jag står fast vid det jag ALLTID sagt: Långfre är mardröm!!!!! Men jag jobbar det ändå när jag har tid =( buhuuu (synd om mig)

2007-01-08 @ 19:52:04
Postat av: "Bruce"

*suck* jag läser det jag vill läsa, o kollar på det jag vill kolla på o_O

2007-01-08 @ 21:58:25
Postat av: Emmi

haha typiskt ikea! ja cheferna gillar de verkligen inte, dompratar bara bort de om man säger de:) haha va kul! men dom kommer aldrig klara nästa kampanj utan natten så lycka till :) gött mannen!

2007-01-09 @ 09:21:26
Postat av: Ralle

Inte prata så illa om skiftet nu fredde..=) ja det verkar ju lustigt om natten plötsligt ska upphöra men det tror ja inte. Jobba på...puss

2007-01-09 @ 10:14:44
Postat av: F R E D R I K

Ja hur skulle vi klara oss utan er Andersson ;=) Ne hoppas att natten få vara kvar..Det löser sig alltid! Henke for president!!

2007-01-09 @ 13:10:29
Postat av: Moa

Visst är det så =) Jobbigt för stunden, men skönt efter. Bra för förbränningen också :)

2007-01-09 @ 18:38:06
URL: http://molia.blogg.se
Postat av: Therese

Fina bilder... asg

2007-01-09 @ 19:13:41
URL: http://www.randigtkollegieblock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback