Kan detta vara något ?

120835-39

Om man backar 3-5 år så var fullkorsbröd inte aktuellt på mitt matbord. Det var gammal hedlig sötlev för det mesta och ljust bröd till 100 %. På senare år har jag dock börjat testa diverse fullkornsbröd och insett att det finns en hel del som är goda. Dessutom mättar dom betydligt mer och man slipper äta en hel brödlev för att bli mätt (det du unnarydsbonden ;))

Mina två senaste test i ämnet är ris & pasta. Först ut var pastan och det var en positiv överraskning. Där har jag alltid varit väldigt skeptiskt då jag gillar pasta och det kändes som en skum kombination. Dock skiljde sig smaken ingenting och man kände sig mätt längre på mindre pasta än vanligt. I går testade jag så fullkornsriset men det var ingen höjdare. För det första så verkade det ha ca 5-10 minuter längre koktid och se kan jag säga att smaken skiljde sig ordentligt. Det var nån slags nötsmak på riset som inte var nått vidare gott. Sverker-Fredrik öppnar locket på soptunnan till riset medan han behåller pastan.

Nej det är inget slags nyårslöfte att börja äta massa nyttigt istället. Alltid tyckt att det är löjligt att det ska till en speciell dag eller år för att ändra något. Jobbar istället efter mål och ett av dessa är att äta lite nyttigare och framförallt lite mindre mat. Dessutom fortsätter jag min träning kontinuerligt så vi får väl se vad det leder till. Förhoppningvis blir man en piggare människa om inte annat.

Kommentarer
Postat av: Lena

Pröva Icas "gott liv" fullkorns ris, det är jätte gott. Smakar precis som "valigt" ris.

Postat av: allie

hehe=) själv är jag löjlig o håller mig till nyårslöfte ;) hihi. Fullkornspasta är ju äckligt!!bläääää ja tyccker brunt ris e bättre då!=)

2007-01-17 @ 06:28:39
URL: http://allie0.blogg.se
Postat av: Pekka

Det där till vänster på bilden ser riktigt jävla äckligt ut.

2007-01-18 @ 02:12:20
Postat av: F R E D R I K

Tjoohoo.. Flullkornspasta rockar!! Kan inte äta vanlig pasta längre smakar skit...Om riset där håller jag med dig..fy fan vad äckligt...Gjorde som dig när jag hade testat,fort som fan i papperskorgen haha...och i kväll är det hockey! tror fan DIF vinner mot tattarna ikväll


Han är byggd som en järnetta och går att skicka portofritt över hela världen. citat Zachrisson

2007-01-18 @ 14:50:38
Postat av: F R E D R I K

Flullkornspasta..haha liten miss där

2007-01-18 @ 14:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback