Ge dom ett finger och värm min hand - i ett iskallt IKEA-land.

120835-40

Nu passar det, nu går det bra. Så kom då tillslut den vintern som jag hade hoppast slippa detta året. Snöade mest hela helgen och igår låg det ett lager med ca 20 cm på min bil när jag skulle åka till innebandyn. Kunde inte denna snön kommit vid jul istället ?!

Visst det är fint att titta på men annars ser jag inte några som helst fördelar med den. Ställer bara till problem i olika former. Det värsta är ju att våren kommer  ännu senare nu. Minns förra året då det var snö och kallt en bit in i April. Längtar verkligen efter våren men den lär nog dröja som det verkar.

Söndag igår och skönt nog var jag inte det minsta bakis. Tog det rätt lungt på lördagen för att orka med hela söndagen. Träffade Valle, Emma och Jimmie på Claras vid halv tolv och fikade. Sen drog jag hem och vilade några timmar innan kvällsmatchen i innebandy. Den vanns med 9-3 mot Fjällstugan =)

Jobbet inatt gick bra och den befarade tröttheten infann sig aldrig. Någon som dock infann sig var den långe dansken. Inte helt otippat kom han med dåliga besked. Från och med 1:a April är det skift som gäller. Förslaget (som visseligen bara är ett förslag ännu men det lär väl ingen kunna ändra på) säger att vi ska jobba 05.30-14 på morgonveckorna. Kvällsveckorna blir 14-23 måndag-torsdag. För att sedan avsluta med 14-20.20 på fredagar. Hej då med den lediga fredagen. Jätteroligt :/

Fram mot hösten snackades det lite löst om ett rullande åtta veckorsschema där man jobbar en helg. Då ingår också att man slutar 12.30 tidiga fredagen och vid 20 den sena fredagen. Dock ska väl tilläggas att jag inte är helt säkert på tiderna. Hade nog slagit av både öron och ögon lite när danskj*veln började rabbla alla sina tider. Hade varit lättare och säga när vi skulle vara lediga istället !

Får väl se vad som händer i framtiden. Som det känns nu är jag verkligen inte sugen på att jobba på skift med dessa skittider. Lämnade ju Coop för att slippa helger och sena fredagar men om man nu är där igen så känns ett butiksjobb betydligt mer lockade. Att vara ute bland folk ger betydligt mycket mer tillbaka än att jobba på ett lager. Hursomhelst ska jag ialla fall jobba kvar minst till 31:a mars för att verkligen suga ut dom sista pengarna på nattlönen.

Hoppsan Kerstin blev ett långt inlägg idag. Dags att laga lite pannkakor snart tror jag bestämt =)

So long

Kommentarer
Postat av: allie

Det var ju precis som jag sa då.. .tyvärr :( Däremot e de ju som skifttiderna som ja ville ha när ja jobbade! Perfa o slippa långfredan! Däremot skulle ja ALDRIG vilja jobba helg. Jag förstår dig!

Postat av: mäklarn

Det som skulle bli så bra när IKEA skulle ta över. Men man är ju knappast förvånad. Så nu blir det att söka sig något nytt jobb. När natten är slut är det bye bye IKEA.

2007-01-22 @ 16:49:09
Postat av: unnarydarn.

jag ska absolut byta bageri nu för aldrig har ja skådat eller doftat så illaluktande kanelbullar som detta bageri erbjuder nu*muttrar*

långledig endast var 7,e helg,tror dom vi är helt korkade eller,nääää fy fan nu går ja över till mio :-)

2007-01-22 @ 18:55:23
Postat av: Freddie

Vart ska vi nu jobba? orka slava på det här skitstället!

2007-01-22 @ 21:29:21
Postat av: "Bruce"

Jaha... flyget o Sthlm för mig nästa då...

2007-01-22 @ 22:03:36
Postat av: F R E D R I K

...Vad jag har hört så var det många plockare som tycker "FAS 2" Var skitbra. "underbart,då slipper vi ju långfredagen" var det någon som sa. I Helvete heller ist blir det ju 10:00 - 20:07 på en fredag.. Jaja Vi får väl se vad som händer..
Det är bara att bita ihop.
Pannkakor är ju aldrig fel ;=) hahahahaha

De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den! "citat Mr.Hegerfors"

2007-01-23 @ 01:01:45
Postat av: Lipar jag så lipar du =)

Jäla skit faaan!

Kunde jag lipa skulle jag göra det NU, men åt IKEA !! Fan för dessa tider, suger ju som det är nu redan... blir att söka sig nytt jobb, för vem vill ha detta??

2007-01-23 @ 12:20:33
URL: http://krokavadet.se
Postat av: Emmi

Ja undrar om dom e nöjda nu när dom får alla att vilja byta jobb? större idioter får man leta efter...
Dra åt skogen kan dom göra o arbeta sina skit tider själva...

2007-01-23 @ 14:37:42
Postat av: Erik Kaverén

Fan vad tråkigt...där förlorade de pengar genom sänkt arbetsmoral. Grattis IKEA.

2007-01-24 @ 11:19:21
URL: http://www.kaveren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback