Ett tråkigt samtal

120835-32120835-31

Hej hej hallå.

Lördag igen då och helgen ska bli lugn och skön. Slappade rejält igår och åkte ut tidigt till Hovslätt imorse. Tvättade bilen, käkade och kollade på skidor.

Hann precis komma innanför dörren härhemma igen när telefonen ringde.  Det var skyddat nummer så egentligen brukar jag inte svara, men jag gjorde det denna gången ialla fall. Det var Markus (Lelle en av mina bästa och äldsta vänner) som ringde. Han fick barn för snart en månad sen. Lille Vincent är född ca en månad förtidigt så det har varit en tuff start på livet. I veckan fick dom flytta honom från Ryhov till Astrid Lindgrens barnsjukhus i Stockholm. Läkarna säger att dom inte riktigt vet vad det är, men att han kan inte andas riktigt ordentligt med sina lungor.

Jobbigt för han och Jessica att gå där uppe (långt hemmifrån) utan att veta hur det kommer gå. Lider verkligen med dom. Hoppas allt går bra.

Ikväll blir det iväg till en jobbarkompis och spela poker. Ska köra så det blir en nykter tillställning för min del. Rätt skönt det också, och imorgon börjar nattskiftet igen. Ska bli gott att komma in  i gamla rutiner igen.

Kämpa Vincent !

Kommentarer
Postat av: Anonym

vi håller tummarna för Vincent! Älskar min lilla systerson

2007-01-06 @ 15:31:20
Postat av: Jenny

Usch vad jobbigt :( Jag och Elias håller tummarna för den lille ;) Hoppas att det löser sig! De brukar ju vara grymma där uppe..

Poker ville jag med spela igår men ingen annan var sugen.. bluä! Lycka till!

Postat av: Erik Kaverén

Det kommer säkert att ordna sig :D

2007-01-06 @ 17:38:37
URL: http://www.kaveren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback