Svensk husmanskost

Man uppskattar verkligen den svenska maten när man varit iväg utomlands ett tag. Ska inte förneka att jag älskar den Thailändska (starka) maten, italienarna gör mycket god pasta och visst blev det en och annan Burger King burgare under dom två semester veckorna.

Ingenting slår dock äkta svensk husmanskost som man tillagar själv. Dagens måltid bestod av Potatis (kok god potatis och inte dessa flötiga french fries) fläsk och löksås. Det är en riktigt höjdare det !



Dags att bege sig mot jobbet för sista natten denna veckan. Tycker det gått förvårnadsvärt bra, är nog jobbigare att komma tillbaka efter sommar semester då man har heeeeeela hösten framför sig.

På lördag är det dags för att bege sig till Mordor för bröllopsfest (Mordor ligger mellan de båda städerna Jönköping och Gränna. Mordor är till större delen en öken som i hög grad påverkats av Hakarpssberget; askan och lavan har en stor inverkan på landskapet. Överhuvudtaget finns det nästan ingen växtlighet och stället är ytterst obebobart & ogästvänligt).

Ser framemot festen med skräckblandad förtjusning......

Kommentarer
Postat av: allie

dit ska jag oxå =)

2007-12-13 @ 19:33:05
Postat av: stina

jag med... kan inte du bli min kock fredde?

Postat av: Mikaela

nu ska du inte snacka skit om fina Huskvarna ;D

2007-12-14 @ 13:02:05
URL: http://mickies.blogg.se
Postat av: Boden

Gott med husmanskost....

2007-12-14 @ 18:00:49
Postat av: F R E D R I K

Hahaha..Den var bra om Huskvarna! :=) Inte lätt när man bor på Söder! Hejja Bajen

2007-12-15 @ 13:05:35
URL: http://freddie80.blogg.se
Postat av: paula

tracka inte ner på min kära hemstad..5 dgr kvar tills man får se den vackra vyn från tåget och då vet man att man är hemma :)

2007-12-15 @ 16:12:52
Postat av: paula

tracka inte ner på min kära hemstad..5 dgr kvar tills man får se den vackra vyn från tåget och då vet man att man är hemma :)

2007-12-15 @ 16:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback