Lucia

image284image285

Det är Lucia natten som kommer.

Minns ni Lucia när ni var yngre ? Jag vet inte vad ni gjorde men några år i rad brukade jag gå på Lusse bio inne i stan. Dom visade 3-4 filmer under en natt så man var bra sliten när man gick till skolan direkt efteråt. Det var ju på den tiden när jag inte var en sån natt människa heller, så vissa minnesluckor var det (trots att någon alkohol inte var inblandad på den tiden)

Nu har man växt upp och nuförtiden betyder Lucia natten jobb för mig. Åker ju förbi Shell på vägen hem från jobbet och fick syn på deras Lussekatter när jag for förbi i morse. Men varför köpa 3 stycken och äta när man kan baka 50 stycken och svulla ordentligt :D. Smakar mumma med julmust till.

Jaha nu undrar ni hur det här går ihop med piller taktiken. Det ska jag berätta att det går det inte alls egentligen, men jag jobbar långsiktigt. Rom byggdes inte på en dag.

Kommentarer
Postat av: paula

men det där är ju inga riktiga lussebullar.!!.de ska ju va som ett S och inget annat..tihi..glad lucia på dig ;)

2007-12-12 @ 21:39:22
Postat av: stina

de ä bra fredde... kommer du på för-förfest hos ballie? :-)så kan du väl ta me nåra bullar hihi kram

Postat av: emmi

Du e rolig du Freddeman =)
De e såå gott, särskilt degen.. de hör till julen o baka de o pepparkakor!!

Ses till helgen =)
kram

2007-12-12 @ 23:29:22
Postat av: Lena

Kommer ihåg att jag med var på lusse bio i stan när man gick på gymnasiet, sista året på gymnasiet var man dock med i Jönköpings Lucia så då hade man fullt upp från tidig morgon till sen kväll. Imorgon så blir det Lucia i sofia kyrkan, fick en lite försmak på det idag då JKPG lucia var o sjönk på mitt praktik ställe, Långt inlägg:-D

2007-12-12 @ 23:54:42
URL: http://lenap.blogg.se
Postat av: allie

fika hos dig ida? ;)

2007-12-13 @ 06:18:36
Postat av: Boden

Haha ujuj - ja du är rolig du. (håller du på och värmer julmusten på spisen ?)

2007-12-13 @ 07:48:48
Postat av: F R E D R I K

Det jag kommer ihåg av Lucian är från skolan i tidig ålder när man gick luciatåg för föräldrarna.. På högstadiet hade vi lussecup i innebandy som höll på halva natten och efter det söp man till det lite!

2007-12-15 @ 12:54:40
URL: http://freddie80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback