10 dagar kvar

image287

Idag är det tio dagar kvar till julafton, julen är till för barnen

Var uppe en sväng på A6 i eftermiddags och blev genast påmind om julens baksida. Folk som stressar och stimmar för att allt ska bli "perfekt" inför julen. Tycker väl dom tappat konceptet och fattningen rätt rejält. Istället för att njuta av lite ledighet med familj och vänner så ska det stressas till förbannelsen och köpas julklappar för tusentals kronor. Orka med denna hysterin som det jämt är veckorna innan jul

Som ni märker är jag inget större fan av julen och därmed blir julpyntningen därefter också (se bild) Dock har den året till ära utökats med en julblomma men vi får väl se hur länge den lever. Lagom mycket pynt som går snabbt och smidigt att plocka bort när man är trött på skiten (senast 27:e December med andra ord...)

Ojoj vad jag låter bitsk idag då, så farligt är det egentligen inte. Är bara rätt trött och tänkte sova tidigt idag så man orkar med morgon dagen. Men först blir det lite julmust, pepparkakor och en fin julskiva på stereon.

// Dubbelmoralens mästare

Kommentarer
Postat av: stina

jul jul strålande jul... julmat är gott iaf :-)

Postat av: Mimmi

stressa mår man bara dåligt av.Här blir det inte nått stress,vi tar det lugnt med allt.

2007-12-15 @ 07:37:30
Postat av: Pekka

Stress, vad är det?

2007-12-15 @ 10:46:52
Postat av: Erik Kaverén

Haha...gillar att du avslutar dit hatmeddelande till julen med att du ska äta pepparkakor =) Ses ikväll!

2007-12-15 @ 11:23:28
URL: http://www.kaveren.com
Postat av: F R E D R I K

"hehe" Fan du är Bra på blogga! På Top 5 på min blogg lista befinner sig www.algottheeagle.blogg.se men stor marginal ner till plats två. Håller med dig om denna hysteri som julen är! Jag VET hur det är med tanke på att man jobbar på IKEA varuhuset här i Sundsvall och det är inte nådigt med folk nu. hejpåre och trevlig helg!

2007-12-15 @ 13:01:08
URL: http://freddie80.blogg.se
Postat av: paula

stressen är helt otrolig, hate it.!!.förstår inte va det är alla stressar upp sig för.?!.
jag älskar ifs julen men det är bara för det är nästan enda gången på året hela min familj är hemma..

2007-12-15 @ 16:15:46
Postat av: Boden

Bara du inte värmer julmusten på spisen.......

2007-12-15 @ 17:19:05
Postat av: allie

jag längtar till julafton!!!!julklappar o julmat :D

2007-12-16 @ 13:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback