U 887 stämplar ut för gott (ja ialla fall snart)

image81

Så har då dagen kommit när jag för andra gången i livet sa upp mig från ett jobb. Förra gången var 17:e Januari 2002 då jag sa upp mig från Coop Forum för att börja på Mearsk Torsvik.

Andra gången landade datumet på 4:e April 2007 och nu lämmnar jag IKEA för att börja jobba på PNL. Självklart känner man ett visst vemod. Själva jobbet i sig kanske inte är det mest spännande men man har träffat mycket roligt folk och fått många vänner. Självklart finns det en och annan idiot också men dom glömmer vi en dag som denna.

Den stora andledningen till att jag lämmar är det nya schemat som kommer smygande framåt höstkanten. Det är då dom tar bort den lediga fredagen (man jobbar till 20.20 varannan fredagskväll) samt jobb var åttonde helg. Detta är en stor skillnad mot nattjobbet som jag har haft innan gällande arbetstider. Mycket längre och tyngre pass ger mer tid på jobbet samt mindre fritid. Som natt och dag som jag och en nattkollega brukar säga. Jag har alltid sagt att jag inte lever för att jobba utan jobbar för att leva. En rätt sund inställning tycker jag.

På PNL får jag fasta tider som är fölagda med arbetstid natt. (Har jag nämnt nångång hur bra jag trivs med nattjobb ;)) Det är ungefär 15-20 anställda så förhoppningsvis funkar gruppen bra med, men det verkade så när jag var ute och hälsade på. En annan sak som känns väldigt bra är att man fått en av två platser bland 50-60 sökande. Då känns det verkligen som dom vill ha en !

Den tråkiga biten är ju att man kommer sakna vissa personer från IKEA (speciellt folket från natten). Känns som folk kommer sakna en själv också vilket känns roligt men samtidigt också lite sorligt på ett sätt. Har dock resonerat så att dom man verkligen vill hålla kontakten med kommer man träffa ialla fall.

Och som jag sa till den bästa chef jag haft;

- Jag stänger inte helt några dörrar för IKEA i framtiden. Du vet ju mitt telefonnummer så hör av dig om det blir permanent natt ;)
- Självklart, synd att man inte får välja vilka som slutar.

Kommentarer
Postat av: Erik Kaverén

Som samma chef sa..."hade jag varit i dina kläder hade jag gjort samma sak" livet är fullt av möjligheter och man måste gå vidare. Kul att du fick jobbet och du kommer "rock n roll" (som en gammal förman (simon) sa) på det nya stället. Fixa ett extrajobb till stackars studenten med så är alla nöjda ;)

Postat av: emmi

Grattis Iallafall Freddeman, kul att du får jobba tider du vill! Kommer sakna dej även om vi inte jobbar samma tider så ofta sista tiden! Men du ahr ju rätt, hoppas dom får upp ett varningstecken nu varför många säger upp sej!!!
FET FEST SOM AVSLUTNING då ja :)

2007-04-05 @ 08:30:42
Postat av: Freddie

Snart är man ensam kvar känns det som:( Men det är helt klart kul för dig att du har fått ett
annat jobb, hoppas att du kommer trivas. Om de behöver fler jobb så kan du ju alltid rekomendera u840.
"Synd att alla som är bra slutar"

2007-04-05 @ 08:31:04
Postat av: allie

jag ser fram emot avtackningsfesten ;-)

2007-04-05 @ 10:51:27
URL: http://allie0.blogg.se
Postat av: Jernhagensson

Grattis Till det nya Jobbet! :=) U677 lämnar IKEA med snart!

2007-04-05 @ 10:52:10
Postat av: Jernhagen

Jag vill bli ingenjör när jag blir stor, det är ett roligt arbete och lätt.
Därför finns det så många ingenjörer idag, och varje dag blir det fler.
Ingenjörer behöver inte gå så mycket i skola. De måste lära sig programmeringsspråk så att det kan tala med datorer. Jag gissar att de måste kunna läsa också så att de vet vad det är fråga om när allt trasslar till sig.

Ingenjörer måste vara modiga så att de inte blir rädda, när allt trasslar till sig mer än möjligt, eller när de måste tala främmande språk på utländska så att de vet vad de ska göra.

Jag gillar också lönen som de får. De får mer pengar än de hinner använda. Det beror på att alla vet att ingenjörerna har ett svårt arbete utom ingenjörerna som vet hur lätt det är. Det finns inte så mycket som jag inte tycker om, utom att kvinnorna tycker om ingenjörerna och vill gifta sig med dom, så man måste köra bort dom, så dom inte stör.

Jag hoppas att jag inte blir allergisk mot kontorsdamm så att jag inte kan bli ingenjör. Jag blir sjuk av vår hund. Om jag blir allergisk mot kontorsdamm kan jag inte bli ingenjör och då måste jag arbeta.

2007-04-05 @ 10:52:33
Postat av: Micke aka Goodman

Nu kör vi, ses i Sthlm imorgon kompis, då ska vi lösa världsproblem och skåla!

2007-04-05 @ 12:11:09
Postat av: Anna

Hej! Vad kul att du fått nytt jobb! Grattis!

2007-04-05 @ 13:45:50
Postat av: Catrine

Grattis till nya jobbet!!

2007-04-05 @ 20:11:25
Postat av: Lena

Grattis till nya jobbet, då är vi två som fått nya jobb då

2007-04-05 @ 23:41:34
URL: http://lenap.blogg.se
Postat av: Maria

GRATTIS! Gött för dig! :D

2007-04-06 @ 11:11:00
URL: http://nogg.se/mariiiiia
Postat av: Fia

GÖTT! Grattis till att lämna IKEAtt :-P
Hoppas nya jobbet blir super. En annan har inget hittat än, men skam den som ger sig.

tjingeling!

2007-04-07 @ 09:48:00
URL: http://serixone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback