PNL

image94image93

Nu har man jobbat sin första natt på PNL. Det var med viss nervositet jag begav mig mot Haga Industriområde igår kväll. Alltid lite spänt inför nya grejer och nytt folk. Tycker dock att båda delarna löste sig riktigt bra.

När jag kom dit så träffade jag arbetsledaren och även den andra nya som börjar nu samtidigt som mig. Var nog bra med någon annan helt ny så man inte blir "utpekad som den nya". Jenny var trevlig och pratglad, precis sånt man behöver när allt är nytt. Hade även rätt om det jag tycker jag såg och misstänkte när jag var där på intervjuvn. En gammal Maerskare jobbar där med. Caroline som jobbade på posten där uppe. Alla som vet vem det är vet då också att den käften glappar väldigt mycket, hehe. Hon är trevlig och det var skönt att ha någon att fråga som man kände lite sen innan. Även en av chafförerna känner jag lite, en Djurgårdare som bor på Gräshagen.

Jobbar ungefär 15 personer på "golvet" och ytterligare 5 personer på kontorsdelen. Naturligtvis svårt att få någon riktig uppfattning redan direkt men dom var trevliga och hjälpsamma. Vissa tog kontakt och började prata direkt medans andra var lite mer tillbakadragna och knappt hälsade. Men så är det ju när man träffa nya personer, alla uppträder olika. Själv är jag nog den mer avvaktade typen.

Verkar ialla fall vara en god stämning. Ingen stämpelklocka så långt ögat kan nå, man bokför sina tider själv och lämnar in. Jag och Jenny fattade inte riktigt vart fikarummet låg så vi satt och fikade inne på kontoret. Var inga problem för dom som jobbade där, stod en skylt med "Trevligt att du äter här med oss men glöm inte diska efter dig" Lite skilland mot revirtänkadet uppe på IKEA. Nu inser jag ju att inte alla 250 på CDC-World skulle kunna äta på kontoret men syftade mer på grejen i sig.

Jo måste ju förklara jobbet också, därav bilden ovanför. Det är ju postpaket hantering så kände mig som Karl Bertil Johnsson när jag stod där och slängde paket. Gjorde det rätt många timmar så det känns i armarna idag. De sista timmarna stod jag och reggade in paketen. Då fick man koppla på hjärnan lite mer. Är ju verkligen sånt basic-lätt jobb men trivs man med jobbet och folket så känns det ju mindre viktigt.


Kommentarer
Postat av: Erik Kaverén

Verkar ju varit en trevlig natt. Skönt me lite ombyte kanske. Skönt att vara på ett ställe där sekunder inte är det avgörande i verksamheten

Postat av: Seth

Kul att första natten var bra.

2007-04-23 @ 17:06:25
Postat av: emmi

Bra att du verkar trivas, de e ju huvudsaken!!!
hoppas de går bra i fortsättningen oxå!

2007-04-23 @ 18:20:49
Postat av: allie

Bra att du verkar trivas, de e ju huvudsaken!!!
hoppas de går bra i fortsättningen oxå!

2007-04-23 @ 19:10:19
URL: http://allie0.blogg.se
Postat av: Ein Stina

Bra att du verkar trivas, de e ju huvudsaken!!!
hoppas de går bra i fortsättningen oxå!

2007-04-23 @ 19:48:34
URL: http://stinaballerina.blogg.se
Postat av: Luan

Bra att du verkar trivas, de e ju huvudsaken!!!
hoppas de går bra i fortsättningen oxå!

2007-04-23 @ 22:26:24
Postat av: Fredde

Skärpning FFS !

Jävla kopior va lite orginella istället :P

2007-04-24 @ 10:04:12
URL: http://algottheeagle.blogg.se/
Postat av: stina

haha

2007-04-24 @ 13:30:25
Postat av: jÄännii

Haha.. Vad skoj med jobbet! Bara du inte får en sån frill som Karl Bertil så verkar dte ju bra! Så javla ful!

Ja bullarna blev himla goda ;) Jag hallde i lite extra fron men det var gott om dem andå så det behovs nog inte, inte med trekorn iaf!
Ha det najsbajs :D

2007-04-24 @ 14:27:22
URL: http://zis.blogg.se
Postat av: Micke

:)

2007-04-25 @ 07:09:24
URL: http://www.svensk-golf.se/
Postat av: Ralle

kul att trivs med det nya jobbet. Hehe kontakt med brudarna direkt=) du e inte dålig du=) hoppas du kommer trivas i fortsättningen me. Du, vi får ta en öl nån dag..kram på dig//Ralle

2007-04-25 @ 17:19:35
Postat av: Ein Stina

väder-rapporten :-)
http://www.aftonbladet.se/vss/vader/story/0,2789,1053202,00.html

2007-04-25 @ 18:14:30
Postat av: Boden

Trevligt att nya jobbet verkar funka - önskar dig lycka till!

2007-05-10 @ 18:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback