Det är över

image91

Sådär, nu har man stämplat ut från IKEA förgott. Just nu är det många tankar som snurrar runt i huvudet. Så det kanske blir några fler minuter på kudden ikväll innan man somar, jämfört med dom obligatoriska fem.

Vemod är nog det första jag kommer och tänka på. Har ju trots allt jobbat däruppe i dryga fem år och fått vänner som jag annars aldrig träffat. Bland annat en som är en av mina absolut bästa vänner. Kommer sakna en hel del personer däruppifrån. Känns som det är två olika sätts saknad. Dom jag kommer hålla kontakten med (Bruce, Freddie, Micke, Jernhagen mfl) kanske man inte kommer sakna så mycket för dom kommer man ju träffa under roligare tillställningar. Många andra som man kanske inte kommer se mer (eller kanske vid enstaka tillfällen) kommer man nog sakna på ett annat sätt. Heide, Kjelle och Maiwand är typ såna personer. Förhoppningsvis fixar bonden en grillfest under sommaren.

Glädje för att det känns kul att testa på nått nytt. Att få jobba dom tider jag vill och förhoppningvis med personer man också kommer trivas med. Det är ju trots allt det jag i grund och botten vill. Något som jag själv valt.

Trötthet som kan liknas vid lite psykisk utmattning. Mycket känslor som man inte trodde man skulle få och nu är det över. Känns tomt på något sätt. På söndag börjar "det nya livet" och långsamt tynar minnena bort och man minns bara det roliga. Att sitta och lyssna på Desperado med The Eagels hjälper knappast men ibland behövs det.

Nej nu får jag gaska upp mig. Fixa nått att äta och sova en sväng.

Hej på er !

Kommentarer
Postat av: Luan "Bruce"

Lycka till på det nya stället! Vem ska jag nu dela mitt snus med på jobbet :/

2007-04-20 @ 02:42:47
Postat av: allie

de e över nuuuuuuuu.... :-)

Postat av: Unnarydaren

Vaya Con Dios broder.

Hoppas din nya tillvaro blir bra och kul.


När du hör banjomusiken över nejderna är det bara bonden som kallar till grillsession :-)

2007-04-20 @ 08:43:34
URL: http://unnarydaren.blogg.se/
Postat av: emmi

Lycka til på nya jobbet! de kommer nog bli bra tror ja. de trodde man inte för ett tagsen att du skulle sluta men skenet bedrar!!!!
ajjamen

2007-04-20 @ 08:57:19
Postat av: Jernhagen

...Som jag har sagt innan lycka till på det nya jobbet Freddeman. Snart är det fest

2007-04-20 @ 10:22:03
URL: http://freddie80.blogg.se
Postat av: Anna

ja lycka till då.. det blir nog bra..
ha det!

2007-04-20 @ 13:26:41
Postat av: Maria

En epok går i graven - en ny startar... Det kommer bli kanon! Det tror jag i alla fall. :) Lycka till!!

2007-04-20 @ 14:59:05
URL: http://nogg.se/mariiiiia
Postat av: Fia

Lycka till på nya jobbet!

Spännande med förändringar i livet. Själv fick jag en moppe, men det är en annan historia :-)

2007-04-20 @ 20:06:46
URL: http://serixone.blogg.se
Postat av: Jernhagen

...Snart är det fest!!

2007-04-20 @ 20:50:36
URL: http://freddie80.blogg.se
Postat av: Ein Stina

ja då får ja inte chansen att jobba me dej då :-P imorrn ska ja ringa till ikea o se om de vill ha mej.. haha

2007-04-22 @ 14:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback