Den halva spelkvällen

image92

Sällskapsspel är väldigt underskattat. Det spelade jag mycket när jag va liten med syrran och kusinerna. Det var Monopol, Sätt sprätt på en miljon, Den försvunna diamanten mm. Sen blev man äldre och diverse spelboxar tog över ens spelupplevelser.

Ibland längtar man tillbaka tillbaka till barndomen så igår drog jag igång en spelkväll hemma hos mig. Det var gamla Party patrullen som "återförenades". Det var nog 5 år sen sist (om Allie skulle gissat), om Erik gissar är det säkert tio år sedan. Allie hade gått köpt SEX, BOOZE & ROCK`N ROLL. Det gick ut på att man skulle svara på frågor & göra uppträdande i nämnda ämen.

Var rätt roligt framförallt när Erik fejkade en orgasm i 30 sekunder, haha. Precis när spelet börjat komma igång vid 21.30 tiden så avblåste Skumejo kvällen och skulle åka hem. Så då försvann 3/5 delar av festen. Det var fult att avbryta något så trevligt så snabbt. Får göra om det någonannan gång när det inte ska göras massa saker dagen efter.....

Så jag och Erik ringde runt till gamla IKEA anställda och snackade skit innan vi gick till Crystal (favohaket). Jag käkade en snitzel med stekt potatis och Erik nästan en hel pizza med amerikansk botten, så kan det gå hehe. Nu är det snart Hovslätt och senare idag DIF - Helsingborg som följs av en 30-års fest !

Kommentarer
Postat av: Jernhagen

Fan vad illa! Man kan ju inte bara ställa in skorna och gå hem :=) hehe... Snart är det fest!

Postat av: Erik Kaverén

Ja se de va väl en riktig pizza de. me sås å kött. å för er som missade pizzan så finns den på crystal; biblos med lök och american botten

2007-04-21 @ 13:57:18
URL: http://www.kaveren.com
Postat av: Ein Stina

när blir nästa grej då?? filmkväll eller spelkväll eller nå annat kuligt! :-) planera in! kram o puss

2007-04-22 @ 14:05:09
Postat av: allie

planera!!!

2007-04-22 @ 14:53:50
URL: http://allie0.blogg.se
Postat av: emmi

Planera!
så de kan bli en hel kväll...!!! de va riktigt trevligt

2007-04-23 @ 18:19:19
Postat av: Fredde

Emmi; Man undrar ju lite hur långa dina "helkvällar" är ;)

Får bli nån gång framöver igen =)

2007-04-23 @ 18:52:59
URL: http://algottheeagle.blogg.se/
Postat av: Ein Stina

dom där tavlorna du har liknar tavlan jag har.. samma konstnär kanske ;-)

2007-04-23 @ 19:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback