Bengt Östes okände son ?

image85

Det var väl kanske att ta i men idag har jag ialla fall varit och fiskat. Man lyckas ju lova så mycket efter ett par öl och att hänga med och fiska är det senaste exemplet.

Var väldigt länge sen sist kan man lungt påstå. Det räcker nog inte lång med dom beryktade tio åren. När jag var liten fiskade jag däremot en hel del. Främst i sommarstugan i Nackebo (som ligger utanför Bottnaryd) Minns att det annordnades årliga fisketävlingar. Alltid lika gott att dra upp en aborre och sedan äta den framåt kvällen.

Sen började man väl få andra intressen och kanske inte riktigt ro för att sitta där och vänta. Så i lördags frågade Jimmie och Janne om jag skulle hänga med idag. Varför inte tänkte jag. Skulle vara roligt och testa så imorse avgick färden mot Hökensås från Kungsgatan klockan 07.15.

Det må komma en väderprogos; Dagen har bjudit på typiskt April-väder med omväxlande snö och sol. Så på förmiddagen frös jag en hel del om framförallt fingrar och tår.

Runt lunch ordande vi upp en brasa och grillade lite korv samt drack en folköl. Så gott att vara ute i naturen och njuta av lugnet. Sånt gör jag påtok för lite och något som man inte riktigt tänker på att uppskatta. Fiskelyckan var väl inte den bästa då vi bara fick upp en firre men upplevelsen var härlig !


Nu väntar jag på nästa gång när det är lite varmare. Kan bli riktigt roligt med ett gäng öl och Tevou ute i skogen, haha.


Kommentarer
Postat av: Erik Kaverén

ser kallt men trevligt ut

Postat av: jimmie

vilken härlig dag kul att du hängde med. men nu väntar vi på bättre väder o teovu på humör tack för en trevlig dag

2007-04-09 @ 17:15:59
Postat av: Anonym

du slapp mygg iaf :)

2007-04-09 @ 17:18:29
Postat av: Jernhagen

Ingenting är som det ska, likadant från dag till dag. Allting följer samma mönster ser på stan i från mitt fönster. Människor på rad i kö äta, jobba, sova, dö......

Jag går och fiskar, och tar en tyst minut åker ut, ut och fiskar En chans att andas in, andas ut......


2007-04-09 @ 18:51:51
Postat av: Anonym

Det var en trevlig dag trots trist väder och lika dåligt fiske. Som sagt, det gör vi om när det blivit lite stabilare väder och därmed bättre fiske. Och kan vi få med en viss person så kan det bara bli succé!!

2007-04-09 @ 21:48:06
Postat av: Unnarydarn.

Saknar Lars-Ture Ljungdahl dårå :-)

2007-04-11 @ 19:29:18
URL: http://unnarydaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback