En bra rytm

Men inte musik i detta fallet utan sömn. Det bästa med att jobba natt är ju att man inte behöver ställa den där förbannade klockan på ringning. En sanning med modifikation iofs.

Alltid när jag jobbat natt har jag sovit i två omgångar bara för jag brukar vakna pigg i regel mellan 11.30 och 12.30. Under hela våren vaknade jag tidigare och tidigare och det slutade innan 11 till slut. Känns som det beror på sommaren ironiskt nog. Bättre för sömnen med höst som nattjobbare. Sen jag startade igång igen nu i September har jag allt fler gånger vaknat framåt 12.30. Skönt det. Då krävs det bara 2 timmar sen på kvällen. Då får man ställa klockan men då är man ju ändå utvilad när man vaknar. Tillskillnad mot när man går upp 04.30

Nu ska jag surfa vidare i cyberrymden, laga mat (fläskkotklett potatis & champinjonsås), baka mig en kladdkaka (nej inte nyttigt men gott) samt ladda inför kvällens landskamp.

Jag har tippat 2:a. Känns dumt vi närmare eftertanke, kan man ångra sig ??

Kommentarer
Postat av: Emmi

Ja ja orkar inte kolla stavningen:) när jag är förbbannad stavar ja oftast, men d e bra för då vet du ju när ja e arg!!! ja ja blir så sur, dom e helt störda, men ja tar inte deras snack på alvar ändå, jo ja kan tänka mej att janne e lite mer männsklig1 han e snäll han...
ja ville ju jobba natt men eftersom inte ralle vill så går det tyvärr inte, funkar inte att bara en gör det! men vi får se i framtiden!!!!! ciao

2006-10-11 @ 19:28:11
Postat av: allie

Det är jobbigt att läsa vad emelie skriver =P Men framförallt är ni jobbiga som inte kan skriva på lunar likväl! Jobbigt o va runt på hundra olika sidor o läsa bloggar jämt! så det så! =)

2006-10-12 @ 07:25:15
Postat av: Sandra

Tjena Fredde
Fattar inte detta med bloggar, ingen talar om det men alla gör det.... i smyg.. Lite som bajsa eller kissa i duschen, alla gör det men det inget man talar om.. Ha ha ha ha.
Läget annars?
Själv har man precis kommit tillbaka efter en underbar semester i Sydafrika och är nu på jobbet och sliter..;)
Ha det bra tills nästa gång.
Kram Sandra

2006-10-12 @ 15:50:37
Postat av: sandra

För att förtydliga: Så menar jag inte bajsa i duschen... utan bara bajsa... ha ha

2006-10-12 @ 16:28:27
Postat av: Fredde

Hej Sandra =)

Haha ok fattade det med duschen men kanske lika bra att förklara ;)

Låter kul med Sydafrika ! Du får skicka över lite bilder när du har tid framöver. Kul att se =)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback