Glöm inte var du kommer ifrån. En dag kanske du måste återvända.

120835-18



Hemma på Kungsgatan igen efter två dagar i Hovslätt. Dom håller på med stambyte (light) så vattnet har varit avstängt två dagar + att dom är här inne och fixar till och från under dagen. Passar inte mina sovtider något vidare så jag flydde till Hovslätt.

Huset till vänster (som ni knappt ser) är mitt barndomshem och i det till höger bodde farmor & farfar. Mycket minnen om man bara ger sig tid att stå och funderar ett tag. Bolldatten, hålet i häcken vid vägen som skiljer husen, platsen där vi fikade farmors winerbröd mm. Var väldigt länge sen men när man svävar iväg i tankarna kan det ibland kännas som det var precis nyss. Lite läskig känsla om en svunnen tid som aldrig återkommer. Passa på att lev i nuet ! Man uppskattar det oftast inte förren det blir till minnen.

Gick bra att överdaga där och så hade man ju sällsakp av hunden vilket är roligt. Nu är det bara två dagar kvar att arbeta denna veckan och fem nästa innan det är dags för semester =) Blir nog utgång med jobbet båda fredagarna, det lutar åt det ialla fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja... det är roliga minnen som dyker upp! Ibland vill man nästan tillbaka så man kan få återuppleva det..

2006-11-29 @ 21:14:50
Postat av: Jenny

Mys med att vara hemma på besök =)
mmm.. wienerbröööööd!!! *går och letar gottis*

Postat av: allie

mm =) fast ja får väl inte fråga om den tiden, för då kände inte jag dig! :-P *tss*

2006-11-30 @ 08:13:29
URL: http://allie0.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback