Den 24:e smäller det (steget före)

120835-16



Imorgon trillar det ner X antal tusen på kontot igen så man får roligt ialla fall några dagar. Igår kväll satt jag och pöjsade in mina räkningar (vilka för ovanlighetensskull inte var allt för många). Igår undrar du ?? Japp det gäller att ligga steget före.

Veckan 50 & 51 befinner jag mig som bekant i Thailand (kanske nämnt det ;)) Landar återigen på Landvetter den 26:e vid 05. Egentligen skulle jag jobbat redan 22.45 den kvällen men det är ändrat nu. Vecka 52 och 1 "stängs" nattskiftet och vi som ska jobba gör det på skiftet istället. Anledningen är att så många ville ta ledigt att det skulle bli en för liten grupp. Detta var alternativet eller att inte ge någon ledigt. Tycker det var ett bra beslut.

Dessutom tjänar jag på det :D Dels slipper jag ju att åka och jobba samma dag som jag kommer hem (börjar nu 27:e kl 14.00 istället) och det blir bra även veckan efter. Då skulle vi jobbat 22.45 på nyårsdagen. Det slipper vi nu och börjar 05.30 dagen efter istället. Inte det roligaste att gå på skift igen (och en långfredag) men förhoppningsvis handlar det bara om två veckor. Dessutom behåller vi nattlönen. Hehe hur gött kommer inte det kännas när man ser dom andra slita för mindre pengar ?!

Det andra beskedet som jobbmötet gav igår var dock inte lika kul. Förmodligen kommer dom dra ner nattgruppen efter jul. Ingen vet med hur många i dagsläget och ingen sitter säkert. Vad jag dock inte förstår är hur förvånade/panikslagna vissa verkade. Såhär har det alltid varit på IKEA/Maresk. Dom håller på att trixa fram och tillbaka, allt handlar om pengar. Rätt roligt när vi precis hade haft möte om resultat och siffror. Det var så många miljarder och miljoner att jag blev helt yr. Sen hänger nattskiftet på några tusen i slutändan ialla fall....

Hursomhelst verkar inte permanent nattskift finnas nu ialla fall. Varför är man inte förvånad ?! Det enda som är permanent på det stället är Bettans hår.

Hej hopp, nu ska jag snart fixa maten och ikväll är det boxning.

Kommentarer
Postat av: Micke

Steget före är en självklarhet, det vet alla blåränder. Att Thailands resan blir nice kan man ju förstå... Boxning ikväll?! Är du inte klok, folk som slåss, det kan ju vara farligt..;)

2006-11-23 @ 18:47:58
Postat av: allie

Jaså, det roligaste är att alla andra tjänar mindre än dig för samma jobb? Inte bra att känna sig förmer än andra... då blir man som en moderat :P

Postat av: Fredde

Micke; Haha kan ju bli det om det är polisen i Oslo man gör det med ;)

Allie; Känns hur gött som helst :D Lite finare lite bättre.

Micke igen; Hehe lite finare lite bättre !

2006-11-23 @ 21:40:23
URL: http://algottheeagle.blogg.se/
Postat av: Jenny

HAHAHA!! Bettans hår!!

Hörrödu, Thailand låter inte fel!? Ska alla resa förutom jag!? fusk!

2006-11-23 @ 23:21:29
URL: http://blogg.se
Postat av: Jenny

ojrå! skrev visst lite fel bloggadress :P

2006-11-23 @ 23:22:11
URL: http://zis.blogg.se
Postat av: "Bruce"

hahahahaha... Bettans hår rockar!!! xD

2006-11-25 @ 02:47:33
Postat av: Jernhagenson

Tjoohooo... Då har man börjat att snoka här med...

2006-11-27 @ 13:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback