Dags för pajasgalan 2006

Ikväll går den mer och mer skrattretande fotbollsgalan av stapeln på Hovet i Stockholm i en rikstäckande kanal som gör allt för att agera pajas.

Som vanligt är det en gala som helt saknar tidsperspektiv när det gäller att utse exempelvis historiens mål. Ingen blir väl överraskad om zlatans mål borta mot Ungen i fjol blir tidernas mål. Att det sedan är ytterligare är tre mål från 2000-talet gör ju det hela bara ännu löjligare. De två målen som inte är från detta årtusenden är dessutom klart snyggare och betydligt viktigare mål. Men man vet ju hur det kommer sluta när folket (läs ungjäv*ar) får bestämma. Som tex i fjol när Henrik Larsson blev tidernas bästa spelare.

Som grädde på moset är Dogge och bajen-tomten med som vanligt. Så fruktansvärt patetiskt. Dogge har tappat all sin heder tydligen. Efter Jag komma till Sverige, jag söka asylen Jag hamnar rätt i Botkyrkabyggen Jag går till Chabba träffar massor me hagga
Jag gör min showen, jag sjunga ragga Men mitt namn e inte Shabba
har det gått mest utför. Tomten är ju bajen persifionerad, det räcker väl så....

Helgen har varit bra. Tog det lugnt och käkade taccos med mamma och pappa i fredags. Tacco-Fredrik, hehe Festen hos Danne på lördagen var rätt bra så man var hyfsat sliten i natt när man jobbade. Men nu så är den värsta natten gjord så nu är det nedförsbacke. På söndagen var jag på stan och fikade med Blaske och Anton. Börjar bli riktigt stor nu (två år i februari) Igår var han lite trött och grinig men efter han fått sova nån timme va han go och glad igen. Supersöt unge, roligt nu när han börjat prata lite också. Eller rättare sagt härma efter en del saker man säger. Gulligt !

Börjar verkligen räkna ner dagarna till Thailand nu (se msn). Mycket roligt att se framemot redan innan resan så tror tiden dit kommer gå fort.

Ciao

Kommentarer
Postat av: allie

Håller med om fotbollsgalan, det räcker att dom har med dom "årliga" grejerna, inte "historiens bästa" varje år liksom.... :/ Men de e kul o kolla ändå! =)

Postat av: Pekka

Vinner inte Kurres mål blir jag förbannad.

2006-11-13 @ 17:39:42
Postat av: Magnus Hedman aka norrbaggen

Jag är klar för Chelsea, ingen provträning längre.

"Min klack tar inget tjack, vi är snyggast"

2006-11-13 @ 22:11:22
Postat av: Erik Kaverén

Snart är de fest IKEA fest...kommer inatt å två nätter till denna veckan :D

2006-11-14 @ 08:53:53
URL: http://www.kaveren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback